U vrijeme kada raste zabrinutost zbog uspona islama, koji prijeti da postane primarna religija u povijesno katoličkim zemljama kao što je Francuska, ne može se zanemariti fenomen od temeljne važnosti: eksponencijalni rast obraćenja muslimana na kršćanstvo.
Marie-Anne i Nicolas dvoje su takvih obraćenika s islama koji su kršteni ove godine na Uskrs. Poput mnogih drugih katekumena koji su se odmetnuli od svoje muslimanske vjere, njihovo putovanje jednako je izazovno koliko i poučno za druge.
Dok je 2015. pratila svog umirućeg supruga iz Alžira u bolnicu u Belgiji, Marie-Anne (njezino kršteno ime; njezino će civilno ime ostati anonimno iz sigurnosnih razloga) bila je oduševljena ljudskošću i suosjećanjem koje je prema njoj pokazala katolička medicinska sestra — do te mjere da želi “znati više” o Isusovom liku, kako je objasnila u intervjuu za National Catholic Register.
Žeđ za istinom …
Ta žeđ za Kristom, koja je s godinama postala neutoljiva, pobudila je sumnju njezine obitelji u Alžiru. Nakon što je ostala udovica i obećana muškarcu koji će je “preodgojiti” u muslimanskoj vjeri, napustila je prestižan položaj i svoju materijalnu udobnost da bi sa svoje dvoje djece pobjegla u Francusku, gdje je završila katekumenat.
Upravo je ta ista privlačnost prema kršćanskom posebnom odnosu prema milosrđu i nediferenciranoj ljubavi prema bližnjemu navela Nicolasa, Francuza koji se obratio na islam 2008. u dobi od 26 godina i zatim emigrirao u Indoneziju, da prihvati katoličku vjeru i vrati se u svoju domovinu. Njegovo obraćenje rezultiralo je razvodom od njegove supruge muslimanke i otuđenjem od dvoje djece, koji su ostali u Indoneziji.
Rekao je da on nije izolirani slučaj u Indoneziji, gdje je susreo mnoge bivše muslimane koji su prešli na kršćanstvo, a da nisu uspjeli formalizirati svoju novu vjeru, jer je otpadništvo zabranjeno u islamu.
“Mogao sam primijetiti da su građanski rat u Siriji i uspon ISIS-a posebice izazvali val otpadništva, često u korist kršćanstva”, rekao je za Register.
To je povezano s velikom studijom misionara Davida Garrisona, predstavljenom u njegovoj knjizi iz 2014. Procjenjuje da se u posljednja dva desetljeća diljem svijeta na kršćanstvo obratilo između 2 i 7 milijuna muslimana, nazivajući ovaj pokret “najvećim obraćenjem muslimana Kristu u povijesti”.
Doček novoobraćenika
Na isti način kao što mjesne Crkve u Europi počinju prepoznavati potrebu da primjereno odgovore na povratak mladih kršćanstvu kroz tradicionalne i karizmatske zajednice, također počinju razmišljati kako pozdraviti brojna obraćenja s islama.
Pariška nadbiskupija 2020. godine uspostavila je pastoralnu službu kako bi nove obraćenike s islama usmjerila u župe koje odgovaraju njihovim potrebama i kako bi svećenike i vjernike osposobila da ih dočekaju što bolje mogu.
Otac Ramzi Saadé, koji vodi službu Ananie u Parizu, procjenjuje da su 10% do 20% onih koji su kršteni na Uskrs u nadbiskupiji glavnog grada obraćenici s islama. Ističe da, iako nepostojanje službenih brojki onemogućuje preciznu ocjenu, svakako je riječ o eksponencijalnoj pojavi kojoj svjedoči na terenu.
“Oko 50 ljudi koji su prošli kroz Ananie bit će kršteno između ove i sljedeće godine u Pariškoj nadbiskupiji, ali čuo sam za mnoge druge katekumene iz islama s kojima nisam u kontaktu,” rekao je za Register.
Ovaj porast krštenja obraćenika s islama dio je općeg trenda naglog porasta krštenja mladih između 18 i 25 godina u Francuskoj, s povećanjem broja novih katekumena za 2024. preko 30%, dok je bilo 28% u 2023.
Ovaj je članak bio izvorno objavljeno u Nacionalnom katoličkom registru 29. ožujka 2024.