Arheolozi u Izraelu su otkrili najraniji artefakt na kojemu stoji natpis koji spominje Isusovo božanstvo.
Mozaik Megiddo, koji je ukrašavao jednu od najstarijih kršćanskih molitvenih dvorana, sada je izložen u Muzeju Biblije kao dio izložbe koja traje do srpnja 2025. Mozaik nosi slike ribe, simbol ranog kršćanstva i grčki natpis koji glasi “Bogu Isusu Kristu”.
Izraelski arheolozi otkrili su mozaik 2005. godine tijekom iskopavanja provedenog u sklopu planiranog proširenja zatvora Megiddo.
Izlaganje u Muzeju Biblije prvo je javno predstavljanje mozaika, jer zbog svog položaja u krugu zatvora mozaik nije bio dostupan javnosti.
Osim natpisa koji prepoznaje Isusa kao Boga, Megidonski mozaik obilježava imena pet žena, možda naglašavajući ulogu koju su žene imale u ranim kršćanskim zajednicama. Na mozaiku je i ime rimskog časnika koji je platio njegovu izradu.
Tijekom prijema povodom nedjeljnog otvaranja izložbe, glavni direktor Muzeja Biblije Carlos Campo rekao je da osoblje vjeruje da mozaik prenosi “preobražavajuću moć Biblije”. Pozvao je ljude koji su prisustvovali otvaranju izložbe da se “odmaknu korak” i vide mozaik, prenosi Christian Post.
“Jer dok se povlačim unatrag, učim više o snazi ovog predmeta i onome što mi pokušava reći o drevnoj povijesti, o povijesti kršćanstva, o mjestu u Megidu u Izraelu, i još mnogo toga”, rekao je Campo.
Jedan od najranijih artefakata koji Isusa spominju kao božanstvo
“I tako, to je ono što smo se danas okupili da proslavimo, da je ovaj objekt stvarno način da se okupimo, način da vidimo da ove male male tesere, ove male komadiće, ove prekrasne komade, kada postavljeni zajedno, pričaju nevjerojatnu priču o jedinstvu,” nastavio je izvršni direktor Muzeja Biblije.
Stručnjaci su složili komadiće mozaika u roku od nekoliko tjedana od njegova dolaska. Prema Campu, između 50 i 75 zaposlenika radilo je na slaganju mozaika; međutim, priznao je da postoji bezbroj drugih koji su radili na projektu na pomoćni način.
Muzej Biblije posvetio je izložbu mozaiku Megiddo jer je to jedan od najranijih artefakata koji Isusa spominju kao božanstvo, prema Campu.
Također je primijetio da se čini da mozaik ukazuje na to da su mnogi obraćenici na kršćanstvo bili prisutni nakon Isusove smrti, ističući imena pet žena i rimskog vojnika prikazanog na mozaiku.
“Neki bi ljudi rekli da je nakon Isusove smrti nastupila mračna faza u kojoj gotovo nitko nije slijedio Krista”, rekao je. “Pa ovaj mozaik govori da to nije istina, da je bilo ljudi i pod progonima, kojih je sigurno bilo, koji su bili vjerni sljedbenici Isusa Krista.”