Tri puta Bog poziva sve one koji će čuti: „Dođi“. Tri puta zaziva: „Poslušaj!“ Daje tri obećanja za žedne: vječni savez, dobroćudnog kralja i naposljetku samoga sebe.
„O, svi vi koji ste žedni, dođite na vodu; i koji novaca nemate, dođite, kupite i jedite. Dođite i kupite vina i mlijeka, bez novaca i bez naplate“ (Izaija 55,1).
Božji poziv na njegovu veliku gozbu ukida etničke i socioekonomske razlike – „svi vi koji ste žedni“ – i poziva dvije skupine: jedna ima novac, druga nema.
Onima koji su žedni i slomljeni (Izaija 55,1), dođite na vodu. A onima koji troše ono što imaju na pogrešne stvari (Izaija 55,2), poslušajte ovu ponudu, okrenite se od svog ludila i dođite na vodu. Jedna grupa je duhovno siromašna i prazna, i to priznaje. Druga se pretvara kao da im ljudski napori i izdaci mogu osigurati trajno zadovoljstvo. Možda je čak i treća grupa imala novac, potrošila ga krivo i sada ga nema.
Bez obzira na sveukupne okolnosti, dobra vijest u ovom velikom pozivu jest da Bog nudi istinsku gozbu svakoj ljudskoj duši – i to je osigurano izvanredno „bez novaca i bez naplate“.
Ono što Bog obećava, Bog uvijek i daje: Tri Božja obećanja koja nikada ne smiješ zaboraviti
Besplatno, po velikoj cijeni
Bog nudi svoju gozbu besplatno, ali to ne znači da je jeftina. Pružanje takve bogate gozbe je skupo, a tu će cijenu, kako je Izaija prorekao, snositi Božji sluga (Izaija 53,4-6.12). Zapanjujuće, ova gozba, uz obećanja da je doista dovoljna, dolazi bez naplate svima koji su spremni priznati svoje siromaštvo i nemoć, i ponizno ju primiti.
Tri puta Bog poziva sve one koji će čuti: „Dođi“. Tri puta zaziva: „Poslušaj!“ Daje tri obećanja za žedne: vječni savez, dobroćudnog kralja i naposljetku samoga sebe (stihovi 3-5). I uspoređuje to istinsko zadovoljstvo duše sa sadržajem i slatkoćom triju pića: vodom, mlijekom i vinom.
Voda za život
Prvo, Bog daje vodu, da ugasi žeđ naše duše. „O, svi vi koji ste žedni, dođite na vodu.“ Poziva one kojima nisu zadovoljene najosnovnije ljudske potrebe, koji umiru od dehidracije, da dođu i prime osvježenje za kojim žude.
Za one koji žeđaju u pustinji, sve o čemu razmišljaju jest voda. I zato Božja ponuda započinje osnovnom potrebom, a to je život. Njegova voda oživljava iscrpljene. Njegova voda obnavlja umorne. Dobri pastir „vodi me na mirne vode. Dušu moju okrjepljuje“ (Psalam 23,2-3).
Kad Božji dugo očekivani sluga stigne na mjesto događaja, objavit će da je voda koju daje „živa voda“. Ne samo da će tada ugasiti žeđ naše duše, već „tko god pije od vode koju ću mu ja dati, neće ožednjeti dovijeka. A voda koju ću mu dati postat će u njemu izvor vode što teče u život vječni“ (Ivan 4,14).
Mlijeko za snagu
No, ovaj Bog ne pruža samo život i osvježenje, nego i hranu i snagu. Bebe uobičajeno hranimo mlijekom kako bi rasle, dajemo im hranjive tvari potrebne za zdrav i stabilan razvoj.
Gladno novorođenče može pokušati bilo što prinijeti ustima. U Kristu, Bog nudi utaživanje apetita za takvim rastom i dobrotom. „Kao tek rođena djeca čeznite za duhovnim nepatvorenim mlijekom da po njemu uzrastete ako ste doista okusili da je dobrostiv Gospodin“ (1. Petrova 2,2-3). Ovaj Gospodin ne daje samo život nego rast, zdravlje, stabilnost i snagu.
ON VAS NEĆE IZNEVJERITI: 3 razloga zašto trebate vjerovati u Božja obećanja za vas
Vino za radost
Dakle, treće je pjenušava ponuda vina. U čitavom Pismu vino se povezuje s radošću (1. Ljetopisa 12,40; Nehemija 8,10; Psalam 4,7; Izaija 16,10; 22,13; 24,11; Jeremija 48,33; Zaharija 10,7).
Bog je stvorio „vino što veseli srce čovjekovo“ (Psalam 104,15). Vino je moćna slika, stimulirajuće piće koje je Božja ideja – i poput drugih njegovih najboljih darova, nije bez svojih ozbiljnih i zapisanih opasnosti u rukama grešnika. Teško je zloupotrijebiti vodu. Neki zloupotrebljavaju mlijeko (i vrhnje). Mnogi zloupotrebljavaju vino.
Vino, u svim opasnostima i užicima, ima nešto za reći o onome koji pruža ovu gozbu. Njegovo pružanje vode, mlijeka i vina pokazuje nam ne samo život koji daje, već Boga kakav jest. John Piper piše:
„Bog nije samo za hitne slučajeve i osvajanje planinskih vrhova. Daje zdravlje na duge staze. Poziva vas ne samo da oživite s vodom, već da postanete stabilni i snažni na mlijeku…
No, to nije sve što nam treba u životu. Bez obzira koliko se stoički, neemotivni, flegmatični, ležerni ili hladni mogli činiti drugima, u svakom od nas je dijete koje je Bog stvorio za radost – za vikanje, pjevanje, plesanje, sviranje, skakanje, trčanje i smijanje…
Bog je spreman oživiti i izbaviti nas od vrućine doline smrti putem čuda svoje vode; i učiniti nas snažnima, zdravima i stabilnima putem čuda svoga mlijeka; i onda nam dati beskrajno i uvijek svježe veselje putem čuda svoga vina.“ (Velika pozivnica)
Živi, snažni, radosni
Kad siromašni i nemoćni priklone uho i ponize se na ovaj predivni poziv i dođu, otkrivaju da onaj koji je postavio ovu gozbu nije oskudan. Ne uskraćuje i ne gleda cijenu. Vrlo je velikodušan. Nudi obilje, a njegovo obilje pokazuje veličinu njegovog srca. I dok nas poziva da uživamo u njegovu daru, želi da uživamo u njegovoj osobnosti.
Čak i sada, u ovom nesavršenom dobu, nudi osvježenje duše. Nudi jačanje vašeg srca u svom Sinu. Nudi ushićenje vašeg duha u svom Duhu.
Dođite ovome Bogu i njegovom slugi patniku i kušajte kako radost gasi žeđ, utažuje glad i zadovoljava vaše najdublje čežnje. Doista uskoro dolazi velika gozba.
„I dogodit će se u onaj dan da će gore kapati moštom i iz brjegova će mlijeko teći, i svim rijekama Judinim protjecat će voda; a iz Doma Gospodnjega šiknut će vrelo i natopiti dolinu šitimsku“ (Joel 3,18).
Autor: David Mathis; Prijevod: Vesna L.; Izvor: DesiringGod.org