NaslovnicaBiblijske ličnostiTko je bila Saloma u Bibliji? U pitanju su dvije žene koje...

Tko je bila Saloma u Bibliji? U pitanju su dvije žene koje nas uče važne lekcije

U Bibliji se spominju dvije žene za koje se smatra da su se zvale Saloma. Biblija identificira samo jednu od njih po imenu, dok povjesničar Josip Flavije navodi ime druge žene, koja je u Bibliji neimenovana, kao Saloma.

Saloma je žensko ime koje potječe od hebrejske riječi shalom, što znači mir, cjelovitost ili blagostanje. Roditelji ovih žena možda su se nadali da će njihove kćeri odrastati u miru ili donositi blagostanje u svijet.

Tijekom prvog stoljeća poslije Krista u Rimskom Carstvu, mnogi su ljudi čeznuli za mirom umjesto za političkim nemirima koje su doživljavali. Prema povijesnim zapisima, gotovo četrdeset osam posto žena u Svetoj zemlji u to vrijeme nosilo je ime Saloma ili Marija.

Jedna Saloma je pronašla mir u Isusu

U biblijskom izvještaju, jedna od žena po imenu Saloma pronašla je mir i cjelovitost slijedeći Isusa kao svog Mesiju i Spasitelja, dok je druga donijela razaranje i smrt tražeći mir kroz političke intrige.

Žena identificirana u Bibliji kao Salome u Marku 15,40–41 i Marku 16,1–8 prikazana je kao vjerna sljedbenica Isusa iz Galileje koja je podržavala Njegovu službu i bila prisutna tijekom Njegova raspeća (Luka 8,1–3). Nakon subote, bila je jedna od žena koje su nosile miomirise za Isusovo tijelo i bila je svjedok praznog groba.

Postoji rasprava o tome je li  ona bila majka Jakova i Ivana koju je Matej identificirao kao jednu od žena kod groba (Matej 27,56), ili možda sestra Isusove majke Marije identificirana u Ivanovu evanđelju (Ivan 19,25). Neki vjeruju da je sestra u Ivanovom izvještaju majka u Matejevom izvještaju.

Dakle, Saloma u Markovu evanđelju mogla je imati obje, jednu ili nijednu od tih uloga i odnosa. Ono što je jasno jest da je ova Saloma vjerovala da je Isusa poslao Bog, odlučila ga slijediti iz Galileje u Jeruzalem i ostala vjerna čak i tijekom Njegova raspeća, smrti i pokopa. Iz tih razloga, ona se časti kao svetica u rimokatoličkoj i istočnoj pravoslavnoj tradiciji.

Druga Saloma je bila odgovorna za smrt Ivana Krstitelja

Druga Saloma bila je odgovorna za smaknuće Ivana Krstitelja. I Marko i Matej zabilježili su taj događaj u svojim evanđeljima, ali bez navođenja njezina imena (Matej 14,1–12, Marko 6,14–29).

Povjesničar Josip Flavije identificirao je ovu kćer Herodijade kao Salomu. Prema evanđeoskim izvještajima, Ivan Krstitelj je suočio Heroda s grijehom ženidbe s ženom svoga brata, Herodijadom, pa je Herod Ivana uhitio i bacio u zatvor.

“Herodijada ga mrzila i htjela ga ubiti, ali nije mogla jer se Herod bojao Ivana; znao je da je on čovjek pravedan i svet pa ga je štitio. I kad god bi ga slušao, uvelike bi se zbunio, a rado ga je slušao.” (Marko 6,19–20).

Da bi proslavio svoj rođendan, Herod je priredio gozbu na kojoj je Herodijadina kći, Saloma, plesala na takav način da je Herod obećao dati joj bilo koju nagradu koju izabere. Nakon što se posavjetovala sa svojom majkom, zatražila je: “Želim da mi odmah daš glavu Ivana Krstitelja na pladnju” (Marko 6,25).

Tako je Ivan Krstitelj odmah bio pogubljen, a njegova glava je predana Salomi na pladnju pred svim gostima na gozbi (Marko 6,27–28). Saloma je iskoristila svoj talent da manipulira vladarom kako bi ostvarila majčinu volju. Štoviše, ta je volja bila da se ušutka osoba koja je govorila Božju riječ i izazivala osjećaj grijeha.

Herodijada i Saloma pokušale su postići osobni mir izbjegavanjem suočavanja s Božjom riječju. Međutim, pravi mir može se doživjeti samo prepoznavanjem vlastitog grijeha i traženjem Božjeg oprosta po Isusovoj krvi (Psalam 32,3–4, 10; Kološanima 1,19–20; Efežanima 2,1–10).

Zbog Isusovog života, smrti i uskrsnuća možemo biti pomireni s Bogom (Ivan 14:6). Malo je vjerojatno da su Herodijada ili Saloma doživjele mir ili blagostanje koje su tražile; uklonile su nelagodu Ivanovog propovijedanja, ali i istinu njegove poruke o prednostima pokajanja i time mir koji su mogle dobiti od Boga obraćanjem Njemu.

Dvije Salome predstavljaju dvije različite opcije

Ove dvije Salome u Bibliji predstavljaju dvije različite opcije za traženje mira i cjelovitosti. Jedna Saloma odlučila je ignorirati Božji poziv na pokajanje i ušutkala je osobu koja je govorila istinu u živote njezine obitelji. Druga Saloma posvetila je svoj život boravku s Isusom, slijedeći gdje god je On vodio, učeći iz Njegovih učenja i nastavljajući u svojoj vjeri čak i u mračnim i zbunjujućim vremenima.

U noći prije svog raspeća, Isus je rekao svojim sljedbenicima: “Mir vam ostavljam; mir vam svoj dajem… To vam rekoh da u meni mir imate. U svijetu imate muku, ali hrabri budite – ja sam pobijedio svijet!” (Ivan 14,27; 16,33). Isus je jedini koji daje pravi mir. Neka budemo poput Salome koja je identificirana po imenu u Bibliji, koja je pronašla svoj mir slijedeći Isusa.

Izvor: Compellingtruth.org

NAJNOVIJE!