Pakao se u Bibliji spominje u Novom zavjetu. Svatko tko odbije Božju milost, odlazi u pakao! Kako ga izbjeći?
Grčka, novozavjetna riječ ‘gehena’, koja se na hrvatski jezik prevodi s ‘pakao’ u Novome zavjetu spominje se 12 puta. Ono što treba primijetiti i jasno naglasiti je slijedeće: 11 od 12 puta riječ dolazi iz usta samoga Isusa Krista.
Reformirani teolog 19. stoljeća, Sheed, doista je u pravu kada zapisuje slijedeće: “Isus Krist je odgovorna osoba što postoji doktrina o vječnom prokletstvu.” (W.G.T. Shedd, Dogmatic Theology, 1889, 2:680.) U nastavku je samo nekoliko stihova koji potvrđuju izrečeno.
“Čuli ste da je rečeno starima: ‘Ne čini preljuba!’ A ja vam kažem da je svaki koji s požudom pogleda ženu već – u svom srcu – učinio preljub. Ako te tvoje desno oko navodi na grijeh, iščupaj ga i baci od sebe, jer je bolje da ti propadne jedan od udova nego da ti cijelo tijelo bude bačeno u PAKAO. Ako te tvoja desna ruka navodi na grijeh, odsijeci je i baci od sebe, jer je bolje da ti propadne jedan od udova nego da ti cijelo tijelo bude bačeno u PAKAO’.” (Matej 5, 27-30)
Pakao u Bibliji
Vjera u čistilište, reinkarnaciju, anihilizaciju ili prestanak postojanja, ili pak Univerzalizam koji tvrdi da će Bog ipak na kraju restaurirati i spasiti sve ljude, uvjerenja su koja se kose s učenjem Biblije. Biblija uči da pakao postoji i da je vječan.
VIDI OVO: Mislite da vas Bog ne može poslati u pakao? Pazite da vas ne iznenadi!
U novozavjetnom opisu pakla nije riječ o korektivno-vremenskom popravljanju, već je riječ o vječnom kažnjavanju. Znam, itekako sam svjestan da je to paralizirajuća biblijska istina koja nikoga ne može ostaviti ravnodušnim, ali, to je istina koja, ponovno, dolazi iz usta samoga Spasitelja Isusa Krista.
Spomenutu biblijsku istinu je nemoguće shvatiti, pa samim time ni prihvatiti bez osobnog istraživanja i previranja. Čujmo ponovno Isusove riječi. U kontekstu posljednjih događaja, u kontekstu posljednjeg suda, u jednoj metafori, Isus govori da će Bog na kraju razdijeliti ljude kao što pastir luči ovce od jaraca.
“Postavit će ovce sebi s desne strane, a jarce s lijeve. Ovi će otići u muku vječnu, a pravednici u život vječni.”
Grčku formulaciju ‘AIONIOS KOLASIS’ ne možete prevesti drugačije nego onako kako je to prevedeno na naš jezik – ‘vječna muka.’
Pakao je strašno i svjesno mjesto mučenja
Jedan od tekstova koji govori o tome je Isusova opće poznata usporedba o bogatašu i Lazaru.
“Kad je (bogataš) bio u paklu usred strašnih muka, podiže oči te izdaleka opazi Abrahama i Lazara u njegovom krilu te povika: ‘Oče Abrahame, smiluj mi se, te pošalji Lazara da namoči vrh prsta vodom da mi rashladi jezik jer se strašno mučim u ovom plamenu. Abraham mu reče: ‘Sjeti se sine da si ti primio svoje dobro za svoga života a Lazar zlo…” (Luka 16, 23-24)
Bogataš je očigledno svjestan što mu se događa i zašto mu se događa to što mu se događa: on OPAZI, on POVIKA i on se SJEĆA svojeg života.
Zašto danas humanizam i ateizam nikako ne mogu shvatiti pa samim time ni prihvatiti ove biblijske istine? Zašto mnogi ove istine pokušavaju izbjeći anihilizacijom, univerzalizmom, reinkarnacijom, romantizmom?
Zašto većina ljudi smatra da Bog koji ljubi čovjeka do te mjere da je poslao ono najmilije što je imao, svoga jedinorođenog Sina Isusa Krista, koji je na križu jasno i konkretno pokazao i dokazao da je za čovjeka a ne protiv čovjeka, neće na kraju ni jednog čovjeka baciti tamo ‘gdje će biti plač i škrgut zuba’?
VIDI OVO: Sedam činjenica o paklu
Ovakvo i slična nerazumijevanja pojavljuju se iz razloga što ljudi ne shvaćaju da je PAKAO pravedan i pravičan.
Kome je pakao namijenjen?
U paklu nije i neće biti NITKO tko to nije zaslužio. U paklu neće završiti ni jedna jedina osoba koja to nije zaslužila. “Zar da i Sudac cijeloga svijeta ne čini što je pravedno?”
Pitanje pravde je ozbiljno pitanje. Biblija tvrdi da su pravda i pravednost temelji Božjeg prijestolja (Psalam 89, 15). U vrijeme kažnjavanja Izraela zbog nevjerojatne korupcije na svim razinama, Jeremija je vikao: “Jahve je pravedan, Jahve je pravedan” (Tužaljke 1, 18).
Da bi Bog bio i ostao pravedan, Bog mora kazniti i kaznit će svaku nepravednost i svaki grijeh, i to na jednom od dva mjesta. Ili na križu Golgote ili u paklu. Da bi Bog bio i ostao dobar, On mora kazniti i kaznit će zlo i loše.
Kakvim bismo ocijenili društvo koje ne osuđuje i ne zatvara ubojice, lopove i zločince? Kakvim bismo ocijenili društvo u kojem lopovi i zločinci slobodno šeću gradom? Nepravednim. Kakvim bismo ocijenili društvo koje ne kažnjava zlo i loše? Zlim i lošim. Ako Bog ne kazni nepravedne onda nije pravedan, ako Bog ne kazni loše onda nije dobar.
Pakao je slavan
Pakao je slavan je održava SLAVU Božje istine! Pakao je slavan, jer održava slavu Božje svetosti i pravednosti. Pitanje pakla nije samo pitanje biblijske istine. Pitanje pakla je pitanje Božje pravde i Božje slave.
Pakao je slavan jer održava SLAVU BOŽJE PRAVDE, pakao je slavan jer održava SLAVU BOŽJE LJUBAVI! Pravilno razumijevanje pakla je vitalno za pravilno razumijevanje Evanđelja Isusa Krista.
VIDI OVO: Božji poziv: Vrata raja su širom otvorena za tebe
Upravo pakao uzvisuje križ Isusa Krista, Golgotu na najvišu moguću razinu. Čovjek je vječan i čovjek je opterećen vječnim grijehom i zato je neophodan vječni otkup, i zato je još uvijek na snazi neprolazna, vječna Radosna vijest koja tvrdi:
“Da, Bog je tako ljubio svijet da je dao svoj jedinorođenog Sina da ne pogine ni jedan koji u Njega vjeruje, već da ima život vječni”.
Autor: Damir Pintarić