Pobačaj je ubojstvo nerođenog djeteta za koji ne postoji opravdanje. U ovom članku donosimo nekoliko važnih stvari koje trebate znati o pobačaju.
1. Zagovornici života predstavljaju formalni argument za svoj stav.
Taj je slučaj sažet u sljedećem silogizmu:
- P1: Pogrešno je namjerno ubiti nedužno ljudsko biće.
- P2: Pobačaj namjerno ubija nedužno ljudsko biće.
- K: Dakle, pobačaj je pogrješan.
2. Zagovornik borbe za život može obraniti ovaj silogizam u 1 minuti ili manje.
„Ja sam za život jer embriološka znanost utvrđuje da ste od najranijih faza razvoja bili zasebno, živo i cjelovito ljudsko biće. Niste proizašli iz embrija; nekoć ste bili embrij. Istina, bili ste nezreli i tek ste se trebali vidno razviti, ali to kakvi ste bili nije bilo upitno. I nema bitne razlike između embrija koji ste nekoć bili i odrasle osobe koja ste danas, koja opravdava ubijanje u toj ranijoj fazi razvoja. Razlike u veličini, razvoju, okruženju i ovisnosti nisu dobri razlozi za ubijanje tada, ali ne i sada.”
3. Mnogi koji izvode i brane tu praksu priznaju da se pobačajima namjerno ubijaju nedužna ljudska bića.
Stručnjak za pobačaje Warren Hern piše: “Došli smo do točke u ovoj posebnoj tehnologiji [D&E pobačaj] gdje ne postoji mogućnost poricanja čina uništenja. Događa se ispred nas. Osjećaji komadanja prolaze kroz pincete poput električne struje.” Feministica Camille Paglia iskreno priznaje: “Pobačaj je ubojstvo, istrebljenje nemoćnih od strane moćnih. Liberali su se većinom suzdržali od suočavanja s etičkim posljedicama njihova prihvaćanja pobačaja, što rezultira uništenjem konkretnih pojedinaca, a ne samo nakupina neosjetnog tkiva.” Feministica Naomi Wolf pobačaj ljudskog fetusa naziva “istinskom smrću”.
4. Biblija je zagovornik života, iako se riječ pobačaj ne spominje u njoj.
Sveto pismo je jasno da svi ljudi imaju vrijednost, jer su stvoreni na sliku svoga Stvoritelja. (Postanak 1, 26-28; Jakovljeva 3, 9) Laički rečeno, to znači da su ljudi vrijedni zbog toga što jesu, a ne zbog neke funkcije koju obavljaju. Ljudi imaju vrijednost samo zato što su ljudi. Budući da smo stvoreni na Božju sliku, prolijevanje nevine krvi je strogo zabranjeno (Izlazak 23, 7; Mudre izreke 6, 16-19; Matej 5, 21). Pobačaj je namjerno ubijanje nedužnog ljudskog bića. Dakle, odlomci u Svetom pismu koji zabranjuju prolijevanje nevine krvi jednako se odnose na nerođene kao i na svako drugo nedužno ljudsko biće.
5. Navodna suzdržanost Biblije u vezi pobačaja ne znači da su se njezini pisci slagali s tom praksom.
Zabrane pobačaja bile su uglavnom nepotrebne u biblijska vremena. U kulturi u kojoj su djeca dar, a neplodnost prokletstvo i gdje sudbina nacije ovisi o tome da roditelji imaju puno djece, pobačaj je nezamisliv.
6. Propovijedanje o pobačaju nije skretanje pogleda s odgovornosti velikog poslanja lokalnih crkava, nego činidbeni dio iste.
- P1: U Velikom poslanju, Krist je zadužio crkvu neka ide stvarati učenika.
- P2: Način na koji stvaramo učenike jest da ljude učimo poslušnosti Kristovim zapovijedima.
- P3: Jedna od tih zapovijedi jest da ne smijemo prolijevati nevinu krv.
- P4: Pobačaj je prolijevanje nevine krvi.
- K: Stoga se propovijedanje o pobačaju odnosi na odgovornosti Velikog poslanja lokalne crkve.
7. Položaj zagovaranja borbe za život ne ovisi o osobnim perspektivama.
Tvrditi da samo žene mogu govoriti o pobačaju znači činiti zabludu ad hominem, to jest, napadati osobu, a ne argument koji on ili ona iznosi. Također postavlja zabrinjavajuće pitanje: koje žene smiju govoriti?
Doista, čak i među feministicama koje podržavaju pobačaj, ne postoji jedinstvena perspektiva po tom pitanju. Feministica Naomi Wolf pobačaj naziva “pravom smrću”, dok feministica Katha Pollitt smatra da se ne razlikuje od usisavanja kuće. Ukratko, dok nam rodne perspektive pobačaja pomažu razumjeti osobno iskustvo, one nisu zamjena za racionalno ispitivanje. Umjesto toga, argumenti su ti koji se moraju iznositi i braniti. Na kraju krajeva, žene za život koriste iste argumente kao i muškarci zagovornici života.
8. Kršćani zagovornici života pripovijedaju bolju priču o jednakosti.
Ima li svako ljudsko biće jednako pravo na život ili ga samo neki imaju, na temelju neke karakteristike, koja može doći i nestati tijekom naših života? Doista, pozicija izbora pobačaja potkopava ljudsku jednakost. Odnosno, ako ljudi imaju vrijednost samo zbog neke razvijene karakteristike, kao što je samosvijest koju nitko od nas ne dijeli u jednakoj mjeri, slijedi da, budući da ta karakteristika dolazi u različitim stupnjevima, osnovna ljudska prava dolaze u različitim stupnjevima. Ljudska jednakost je mit!
Teološki gledano, daleko je razumnije tvrditi da, iako se ljudi znatno razlikuju u svojim stupnjevima razvoja, oni su ipak jednaki, jer dijele zajedničku ljudsku prirodu, stvorenu na sliku Božju.
9. Fotografije žrtve pobačaja mijenjaju narativ.
Kao što Gregg Cunningham ističe, kada pokažete slike pobačaja, “pobačaj prosvjeduje samo po sebi”. Efežanima 5, 11 kaže: “Ne sudjelujte u neplodnim djelima tame, nego ih razotkrivajte“. Gotovo svaki uspješan pokret društvenih reformi od zore 20. stoljeća koristio je uznemirujuće slike kako bi prenio zla koja same riječi nisu mogle prenijeti.
Uznemirujuće slike mijenjaju mišljenje ljudi o pobačaju, dok činjenice i argumenti mogu promijeniti njihov način razmišljanja. I jedno i drugo je od vitalnog značaja za promjenu ponašanja. Naši protivnici to priznaju. “Kada netko podigne model šestomjesečnog fetusa i kirurške škare, kažemo ‘izbor’ i gubimo,” piše feministica Naomi Wolf.
10. Lijek za krivnju nakon počinjenja pobačaja nije izbjegavanje, nego je oprost.
Fotografije pobačaja je bolno za vidjeti. Ali ako se pravilno prikazuju, postavljaju pozornicu za Radosnu vijest evanđelja, jedinu koja nas može iscijeliti od našeg grijeha. Fotografije čine težak posao u stvaranju grijeha konkretnim, tako da mogu koristiti svoje riječi kako bih utješio i donio nadu.
Muškarci i žene koji su sudjelovali u pobačaju ne trebaju izgovore. Potrebna im je razmjena: Kristova pravednost za njihovu grješnost. Kao i svi grješnici kojima je oprošteno, muškarci i žene nakon pobačaja mogu živjeti svaki dan sigurni da ih Bog prihvaća na temelju Kristove pravednosti, a ne njihove.
Autor: Scott Klusendorf; Prijevod: Ivan H.; Izvor: Crosswalk.com