Otkrivene sumnje i tajne borbe s kojima se borila Majka Tereza

Za mnoge kršćane, Majka Tereza smatra se živućom sveticom čiji rad s indijskim siromašnima predstavlja život posvećen Kristovim učenjima. Međutim, novo istraživanje Sveučilišta u Birminghamu otkriva sumnje i borbe koje je prolazila tijekom svoje službe, pokazujući ljudsku stranu s kojom se mnogi vjernici mogu poistovjetiti.

Istraživanje, objavljeno u časopisu Critical Research on Religion, proučava ‘mračnu noć duše’ opisanu u knjizi Dođi, budi moje svjetlo, zbirci njezinih osobnih zapisa od 1929. do 1994., objavljenoj deset godina nakon njezine smrti.

Knjiga je iznenadila i pristaše i kritičare otkrićem da je Majka Tereza iskusila duboku usamljenost i borila se pronaći Boga u svijetu punom boli i patnje.

“U rimokatoličkoj duhovnoj teologiji, koncept ‘mračne noći duše’ odnosi se na razdoblje ekstremne duhovne agonije koje na kraju vodi do potpune mistične zajednice s Bogom”, rekao je dr. Gëzim Alpion, izvanredni profesor sociologije na Sveučilištu u Birminghamu i autor istraživanja.

Embed from Getty Images

Dugotrajna borba s vjerom

“Majka Tereza je oduvijek bila kontroverzna figura, ali nakon objave knjige Dođi, budi moje svjetlo, ta percepcija se značajno povećala. Knjiga je otkrila njezinu dugotrajnu borbu s vjerom, narušavajući sliku koju su mnogi imali o njoj kao o pobožnoj i nepokolebljivoj službenici Božjoj.”

Dr. Alpion, koji istražuje složenu osobnost Majke Tereze više od dvadeset godina, koristio je biografski i novi sociološki pristup kako bi ispitao utjecaj ove dugotrajne krize vjere na njezin rad u slamovima Calcutte među siromašnima i patnicima.

Istraživanje tvrdi da ju je želja za pronalaskom Boga potaknula da angažira brojne pomoćnike, uključujući siromašne, bivše učenike, časne sestre i volontere.

Majka Tereza – najljepši citati osobe koja je govorila ono što je živjela

Osjećala se ‘kao da je sve u njoj mrtvo’

Majka Tereza također se borila s osjećajima krivnje zbog svojih motiva, priznavši da je njezin rad sa siromašnima bio prvenstveno ‘za dobrobit njezine duše’ i izražavajući nelagodu zbog ideje da ‘obmanjuje’ one koji su radili za nju i vjerovali joj.

“Majčina borba s vjerom postala je njezin glavni motivator za rad, a to je trajalo i kako je starila. Jasno se to vidi 1953. kada je njezina ‘tama’ postala toliko ‘strašna’ da je napisala da se osjeća ‘kao da je sve’ u njoj ‘mrtvo'”, rekao je dr. Alpion.

“Od tada nadalje, njezine odluke da proširi rad diljem Indije 1950-ih i inozemno od 1960-ih bile su usmjerene na ublažavanje te boli.”

Ova otkrića o njezinim stalnim borbama postavljaju pitanja o njezinu mentalnom zdravlju, pri čemu su znanstvenici podijeljeni oko dijagnoze depresije.

“Njezini branitelji odbijaju ideju da su njezine borbe s vjerom bile simptom depresije, dok neki priznaju da njezini zapisi pokazuju znakove depresivne osobe. Ovo odbijanje priznanja veze između mračne noći i depresije ukazuje na predrasude i stigmu oko mentalnog zdravlja unutar katoličkih i kršćanskih zajednica”, rekao je dr. Alpion.

Embed from Getty Images

Svetica ‘tame’

Krajem 1950-ih, Majka Tereza se činila pomirenom s ovim teretom, pišući 1962., na vrhuncu svoje duhovne krize, da ako postane svetica, bit će to svetica ‘tame’. Nadajući se da će barem ublažiti njezin intenzitet, postala je suzdržanija u dijeljenju o tome od 1970-ih nadalje, proširujući svoju misiju na komunističke zemlje, uključujući njezinu rodnu Albaniju 1989., čineći ovaj ‘bezbožni’ dio svijeta svojom posljednjom nadom za otklanjanje sumnji.

Međutim, dr. Alpion smatra da se postojanje tih borbi ne bi trebalo smatrati umanjivanjem naslijeđa vjere Majke Tereze, već osvjetljavanjem prave dubine njezina duhovnog puta.

“Umanjiti Terezinu borbu s vjerom znači umanjiti njezin trud. Ovo istraživanje pokazuje da njezina doživotna borba s vjerom ne samo da je utjecala na njezin rad već je odredila njezin izbor zvanja i svaku odluku nakon toga, uključujući karizmu Misionarki ljubavi i faze njezine službe”, rekao je.

“Ako je Majka Tereza postigla išta u svom životu, to je bila njezina sposobnost da podigne svijest o svetoj dostojanstvenosti ljudskog života, za razliku od bilo koga drugog, duhovnog ili nesvetog. To nije mali podvig za nekoga tko je izgledao tako izmučeno.”

0 Komentara
Najnoviji
Najstariji Najviše ocjenjeni
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare

NAJNOVIJE

NE PROPUSTITE!