Najbolje mjesto za skrivanje u zlim vremenima

Koje je najbolje mjesto za skrivanje u zlim vremenima? Kralj David nam je u svom Psalmu 17 ostavio prekrasan primjer. 

Ovaj svijet može biti zlokobno mjesto.

Nedavno sam bio u misijskom timu koji je služio u inozemstvu te smo čuli svjedočanstva nekoliko lokalnih vjernika. Jedan je pričao o njegovim vremenima u zatvoru – mjestu koje je više odredila struktura opasne mafije nego bilo kakav pokušaj zaštite ljudskih prava od vlasti.

Drugi je pričao o svojoj obitelji vjernika – domu u kojem je ovog jedanaestogodišnjeg dječaka stariji brat pretukao svaki put kad bi se usudio vratiti u crkvu, i to po naputku roditelja.

Drugi je ispričao o svom vremenu u vojsci, gdje je otkrio koliko totalitarna komunistička ideologija može biti zla u stvarnosti.

Bilo da je riječ o zločinu, religiji ili ideologiji, zlo ovoga svijeta vidljivo je posvuda oko nas. Ako zagrebemo po površini društva, vidjet ćemo da sve to vreba i danas.

Nijedna zemlja nije slobodna od kriminala, a razina organizacije često nadilazi ono što možemo zamisliti.

Milijarde žive pod prijetnjom svoje religije, prijetnjom koja koristi članove obitelji kako bi pobijedila svaki nagovještaj preokreta, a ideologije koje zahtijevaju da svi misle isto zamjenjuju Boga vladom i tretiraju ljude kao kolateralnu štetu u ideološkom maršu prema utopiji.

Pa, nisu izumrle 1990. – iste stare ideje stalno se vraćaju obučene u novo ruho.

U Psalmu 17 nalazimo tri vapaja Bogu iz Davidovih usta (vidi 1., 6. i 13. stih). Njegov je povik bio u biti: Ja sam nevin, napadaju me, ali ja imam povjerenja u Boga (vidi v1-5, v6-12, v13-15).

Pogledajmo ova tri dijela i vidimo može li nas ovaj psalam potaknuti da slično zavapimo. Uostalom, isti Bog je i dalje najbolje utočište odakle prijeti!

Uvod

U prvim stihovima psalma, Davidov vapaj temelji se na potvrđivanju njegove nevinosti. S mnogo drugih mjesta znamo da je znao za svoju krivnju. Njegov vapaj nije bio za zaštitu jer je to zaslužio.

Ne, njegovo opravdanje došlo je od Božje prisutnosti, a ne od vlastite savršenosti. Ipak, postoji mjesto za priznati da smo možda nevini u odnosu na određenu prijetnju, te je ispravno zavapiti Bogu pred nepravdom.

Bilo da se radi o kriminalnim aktivnostima, vjerskom progonu ili ideološkim prijetnjama, možemo i trebamo vapiti Bogu za njegovu zaštitu.

Bože, zaštiti me od zlih ljudi

Opis zlonamjerne prijetnje vrlo je živopisan. David ne kaže samo da su nasilni i prijete (9.); on dalje daje četiri opisa. Tri opisa koriste reference na ljudsko tijelo; četvrti je iz životinjskog carstva.

Njihovom srcu nedostaje suosjećanja, njihova usta govore ponosno (10.), a oči su im uprte u zlokobne planove (11.). Ovi stihovi mogli bi opisati mafijaške šefove koji vode zatvor, religiozne članove obitelji koji žele čuvati obiteljski ugled ili totalitarni režim koji maršira prema svojoj ideološkoj utopiji.

Kako god se zlo obuklo, ispod njega vreba ista zlokobna rika – lav. David je svog glavnog protivnika opisao kao lava željnog proždiranja. Petar je koristio istu sliku Sotone u 1. Petrovoj 5,8.

Veliko je zlo na ovome svijetu, pa nam treba veliki Bog u kojega ćemo pronaći utočište.

U 17. Psalmu David je opisao Boga u prethodna tri stiha. Također koristi tri opisa ljudskog tijela, nakon čega slijedi jedan iz životinjskog carstva. Obratite pozornost na opis: vaše uho, desnica i oko (6-8).

Dok se približavamo našem velikom Bogu na prijestolju, nalazimo da je on čudesno dobar Bog. Njegovo je uho prignuto da čuje i najslabije cviljenje. Njegova desnica puna ljubavi ima sav autoritet potreban da nas zaštiti od svakog zla koje ovaj svijet nudi. Njegovo oko je na nama.

Izraz “jabučica tvog oka” je engleska govorna figura, ali izvorni jezik se odnosi na “malu zjenicu tvog oka” – onaj sićušni odraz u zjenici koji otkriva cijeli fokus oka.

Kakav veličanstveno intiman opis – nagnuto uho, pun ljubavi i puni autoritet desnice, pažljivo i privrženo oko. Onda slika životinje? Sakriveni smo u sjeni njegovih krila!

Zaključak 

David završava Psalam posljednjim pozivom Bogu da djeluje. On želi izbavljenje. Oni koji su protiv njega žive za ovaj svijet. Žele steći moć i bogatstvo, imati što prenijeti na sljedeću generaciju.

Nasuprot tome, što je Davidu važno? Njegov krajnji cilj nije samo pobjeda nego i Božji lik (lice). Ne radi se samo o dobivanju odgovora, već o uživanju u odnosu s Bogom. Ne radi se o zaštiti njegove baštine, već o intimnosti s Bogom.

Božja se dobrota može slaviti u svakoj od tri situacije spomenute na početku ovog članka. Zatvorenik je možda izgubio zaštitu vođe mafije s kojim je bio blizak. Ipak, susreo je crkvenog pastora koji je došao u zatvor i ispričao mu o Isusu.

Danas slijedi Isusa i posjećuje dva zatvora u kojima je nekoć boravio kako bi i drugima govorio o Isusu.

Jedanaestogodišnji dječak nikad nije vidio kako većina njegove obitelji slijedi Isusa kao on. Ipak, on je pastor crkve koja dopire do marginaliziranih skupina društva. Također, uživa govoriti drugima da je brat, koji ga je pretukao jer je išao u crkvu, vjernik i misionar u stranoj zemlji.

Vojnik koji je služio komunističku vojsku shvatio je nakon tri godine koliko je totalitarni režim zapravo bio zao. Ali Bog mu je dopustio da dobije zadatak da sluša strane radio postaje kako bi otkrio sve planove za invaziju na njegovu zemlju.

Umjesto toga, čuo je dobru vijest o Isusu koja se prenosi na njegovom jeziku. Danas je pastor crkve i uživa u tome da drugima govori o Božjoj dobroti!

Kakvo god zlo bilo očito u vašem kontekstu ili djelovalo iza kulisa, potražite utočište uz prijestolje našeg dobrog Boga. Kad vidimo koliko je dobar, više ništa nećemo željeti!

Autor: Peter Mead, Izvor: Evangelicalfocus.com

0 Komentara
Najviše ocjenjeni
Najnoviji Najstariji
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare

NAJNOVIJE

NE PROPUSTITE!