Kraljevstvo Božje se često puta spominje u Novom zavjetu. Što trebamo razumjeti i znati o Kraljevstvu Božjem?
Teolozi i religijski vođe dugo su vremena raspravljali o izrazu ”Božje kraljevstvo”.
To je jedan od izraza kojeg je sam Isus često koristio u svojim učenjima i jedan od najvažnijih temelja kršćanstva. To je također i jedan od misterioznijih izraza, jer on povlači mišljenja religijskih stručnjaka i ostalih.
Slijedi 10 stvari koje trebamo razumjeti i znati o Kraljevstvu Božjem.
1. Kraljevstvo Božje se spominje puno puta u Novome zavjetu.
Vidimo da se izraz ”Kraljevstvo Božje” često puta spominje u Novome zavjetu. Prema nekim stručnjacima, izrazi ”Božje kraljevstvo” ili ”Kraljevstvo Božje” sveukupno se u četiri evanđelja pojavljuje 86 puta. Isto tako, od Djela apostolskih do Otkrivenja nalazimo reference na izraz.
U tim knjigama, vidimo nekoliko usmjerenja i definicija Božjeg kraljevstva. U Mateju 5 i 7 vidimo kako Isus govori u ulasku u Kraljevstvo, a kasnije u 12. poglavlju Isus govori o ”istini” Božjeg kraljevstva. On isto tako govori o dijeljenju Kraljevstva s učenicima i u konačnici, donošenju Kraljevstva onima koji su blagoslovljeni.
2. Postoji nekoliko razmišljanja o tome što Kraljevstvo jest.
Postoje izvješća o tome da je Kraljevstvo Božje povezano s formiranjem kršćanske Crkve i kasnije su protestantske crkve percipirale Božje kraljevstvo kao kraljevstvo koje tek treba doći. To mišljenje nazvano je ”dosljednom eshatologijom”.
Do sredine 20. stoljeća, crkve su došle do spoznaje ”shvaćene eshatologije”, koja je zaključila da je Božje kraljevstvo već tu. Konačno, nastala je ”inaugurirana eshatologija”, koja kaže da je Božje kraljevstvo ovdje i da su se neka biblijska proročanstva već ispunila, no drugi aspekti još uvijek nisu.
3. Kraljevstvo Božje zapravo nije lokacija.
Lako je zamišljati Kraljevstvo Božje kao fizičko mjesto. Nakon svega, kraljevstvo u umu stvara grandiozno, fizičko mjesto ili komad zemlje. Kao što je Isus koristio usporedbe kako bi naučavao, tako je koristio izraze koje su ljudi tog vremena mogli razumjeti.
Neke eshatologije vjeruju da će se Božje kraljevstvo jednoga dana fizički manifestirati. Drugi kažu da je to duhovno kraljevstvo koje već jest ovdje na Zemlji. To je moć Boga i Isusa koja djeluje u današnjem svijetu. To nije neka građevina, mjesto ili crkva.
4. Kraljevstvo Božje nije raj.
Ovo je često zbunjujuća misao. Smatralo se da je Božje kraljevstvo ili raj zapravo raj. Tumačenja u vezi ovoga mogu se razlikovati (a puno toga dopire iz činjenice da je Isus sam miješano koristio Kraljevstvo Božje i Kraljevstvo nebesko), no mnogi kršćani vjeruju da je Božje Kraljevstvo vladavina Boga nad nebesima i Zemljom.
U Gospodnjoj molitvi, Isus uči kako moliti: „Dođi kraljevstvo Tvoje. Budi volja Tvoja, kako je na nebu tako i na Zemlji“. U toj molitvi, kršćani mole za to da dođe Božja vladavina, vladavina koja nije od ovoga svijeta. No sve to ne znači da taj pogled znači kako nema nebesa. Božja vladavina je iznad nebesa i Zemlje.
5. Kraljevstvo Božje nije Crkva.
Kraljevstvo Božje nije Crkva. S obzirom na to da Bog vlada nad svime (4. točka), Kraljevstvo nije samo Crkva. Umjesto toga, Crkva treba biti ogledalo za druge, kako bi drugi mogli vidjeti kako je živjeti pod Kraljevstvom. Crkva treba prikazivati model Božjeg vladanja milošću, pravdom i podčinjavanjem pod Božju vlast.
”Kraljevstvo stvara stvarnost, kraljevstvo stvara ljude, no Božje kraljevstvo niti je sinonim za stvarnost niti za ljude”, kaže John Piper. Umjesto toga, Crkva su ljudi koji se spremaju za Kraljevstvo Božje i koji pokazuju kako će Božje kraljevstvo s Bogom izgledati. Bog nam govori neka se pripremimo za Kraljevstvo pokajanjem. (Matej 4, 17)
6. To je obećanje stvari koje trebaju doći.
Isusov povratak također je dio Božjeg kraljevstva. Otkrivenje 11, 15 kaže: „Uspostavljeno je nad svijetom kraljevstvo Gospodara našega i Pomazanika njegova i kraljevat će u vijeke vjekova“! To znači da Božje kraljevstvo još uvijek nije dovršeno.
Većina kršćana imaju percepciju da je Božje kraljevstvo već ovdje i da još toga treba doći ili da dolazi. ”Protiv grijeha se treba boriti, sotoni se treba odupirati, za bolesti se treba moliti i pod nevoljama treba stenjati, (Rimljanima 8, 23), a smrt mora biti istrpljena, sve do drugog povratka Kralja i potpunog oživotvorenja Kraljevstva”, reče John Piper. Možemo biti dio Kraljevstva danas, u ovome svijetu, no Kristov dolazak također je Kraljevstvo koje će doći i kojeg ćemo kasnije biti dio.
7. To je Božja sila.
Božje kraljevstvo manifestacija je Božje sile, jer Bog vlada nad svime. D. A. Carson, istraživač i profesor Novog zavjeta kaže: ”Bog vlada i sve, svatko, svaki događaj, svaki predmet, svaka tvar, svaka misao u konačnici je podvrgnuto Njegovoj vlasti”.
U Bibliji, postoje događaji koji ukazuju na silu Božjeg kraljevstva. Isus je iscijelio i istjerivao demone. Hranio je gladne i čak uskršavao mrtve. Kasnije, Isus je pobijedio smrt na križu i vidimo silu Njegovog uskrsnuća; sve to je dio Božjeg kraljevstva, kada razumijemo da Bog vlada nad svime.
Božja potpuna slava i sila tek se trebaju u cijelosti pokazati, no to će se dogoditi kada Božje kraljevstvo dođe s drugim Kristovim dolaskom.
8. To može biti misterij.
Piper naziva Kraljevstvo Božje misterijem, jer je ono i ovdje na Zemlji i tek treba doći. Isus je propovijedao o Božjem kraljevstvu, a misterij kraljevstva zbunila je i razljutila mnoge. U Mateju 13, Isus je isto tako opisao Kraljevstvo kao misterij. Rekao je da je ova usporedba namijenjena za učenje onih koji ne mogu duhovno ”vidjeti, čuti ili razumjeti”.
Ovo je ono što zbunjuje mnoge. Je li Božje kraljevstvo fizičko mjesto koje dolazi ili koje je već ovdje? Misterij, kaže Piper, jest da Kraljevstvo nebesko treba doći, no konačno oživotvorenje dogodit će se kada grijeh bude pobijeđen, bolesti i patnja uništeni i kada se Isus ponovno vrati.
9. Božje kraljevstvo je jedna od glavnih Isusovih poruka.
Središnja tema Isusove poruke je Božje kraljevstvo. U Luki, Isus kaže da mora ”propovijedati Radosnu vijest o Božjem kraljevstvu”. Zbog toga što je to toliko tajnovita tema, Isus je koristio usporedbe kako bi naučavao o toj poruci. U jednoj, Usporedbi o sijaču, Isus kaže da je čovjek razbacao sjemenje, od kojeg je neko bilo pojedeno od ptica, drugo je palo na kamenito tlo, treće je bilo spaljeno ili je bilo bačeno među trnje. Konačno, sjeme koje je palo na dobro tlo stvorilo je plod. Isus je govorio o onome što se može dogoditi kada ljudi čuju o Božjem kraljevstvu.
U drugoj, Isus govori o čovjeku koji je sijao dobro sjeme. Njegov neprijatelj posijao je korov među sjemenom. Oboje je proklijalo i izraslo. Kada su sluge čovjeka upitale trebaju li iščupati korov, čovjek je rekao da bi čupanjem korova također iščupali i dobro sjeme. Umjesto toga i korov i plod bit će ubrani u posljednji dan, nakon čega je korov biti spaljen, a žito će biti sabrano. Ovdje je Isus prikazao prizor Božjeg kraljevstva koje treba doći na Dan suda.
10. Trebamo se pripremiti za Kraljevstvo.
U Isusovom životu, kršćani su vidjeli kako demonstrirati Božje kraljevstvo. Isus je pokazao dobrotu, milosrđe i kako točno Božja sila može uništiti tamu i smrt. Isus nam pokazuje što Božje kraljevstvo jest.
Isus također govori vjernicima da oni trebaju biti glasnici Radosne vijesti Kraljevstva (Veliko poslanje). Tako se kršćani pripremaju za onaj dio Božjeg kraljevstva koje još nije došlo. Marko 1, 15 kaže: „Ispunilo se vrijeme, približilo se kraljevstvo Božje! Obratite se i vjerujte evanđelju“! To je misija za vjernike. Sve dok se Isus ne vrati radi konačne pobjede i oživotvorenja Kraljevstva, naša svrha je širiti Radosnu vijest svijetu.
Autorica: Amanda Casanova; Prijevod: Ivan H.; Izvor: Biblestudytools.com