Hoćemo li svi biti iste dobi u nebu? Mnogi postavljaju ovo pitanje jer im nije jasno hoće li netko tko je preminuo kao dijete ili starija osoba ostati te dobi.
Djeca u nebu?
Što je s djecom koje umru prije odgovorne dobi, koja god to dob bila? Što je s djecom s posebnim potrebama ili odraslima koji nisu u stanju razumjeti Evanđelje Isusa Krista? Što ako dijete ili odrasla osoba nije u stanju razumjeti što znači biti spašen ili priznati ono što je grijeh?
Znaju li uopće definiciju grijeha (1. Ivanova 3,4)? Mogu li mentalno nesposobni pojedinci, bilo mladi ili stari, „istinu sputavati“ (Rim 1,18) ako ne znaju što je istina? Jesu li i oni bez isprike (Rim 1,20)?
Postoji nagovještaj u Pismu koji ukazuje da djeca doista idu u nebo. Nakon Davidove preljubničke afere i kasnijeg ubojstva Batšebinog muža, Urija, Bog ih je osudio oduzimanjem života njihovog djeteta.
Međutim, David je znao da to nije kraj odnosa, jer je nakon što je dijete umrlo, rekao: „Ali sada, kad je umrlo, zašto da ja postim? Mogu li ga više vratiti? Ja ću otići k njemu, ali ono se k meni neće vratiti“ (2 Sam 12,23), što očigledno znači da to nije bio posljednji put što je vidio svoje dijete.
Neki se pitaju koje će dobi biti Davidovo dijete kada ode k njemu (David je vjerojatno već tamo sa svojim djetetom), ali možemo vidjeti još neke stihove i mogućnosti koje postoje.
30 godina kao optimalna dob u nebu?
Jedna takva mogućnost jest da je dob od 30 godina vrhunac ljudske tjelesne i mentalne sposobnosti, iako s godinama dolaze kritične komponente iskustva i mudrosti, ali ta se dob čini veoma uobičajena kada Bog nekoga koristi. Na primjer, dob kada je Levit mogao ući u levitsko svećenstvo bila je 30 godina. Dob od trideset godina također je bila dob kada je Isus ušao u svoju zemaljsku službu, da bi ga u tridesetim godinama pribili na križ.
Sugerira li to da je optimalno zdravlje ili dob osobe ona od 30 godina? Izgleda da Bog ukazuje u svojim zakonima da dob od 30 godina čini osobu potpuno sposobnom da zna što radi i dovoljno zrelom da djeluje.
To može značiti da je dob od 30 godina kada dosežemo vrhunac naših života, stoga možemo nagađati da bi nakon Kristovog povratka dob onih koji su umrli u vjeri ili onih koji su bili premladi ili nesposobni razumjeti Evanđelje, mogla biti oko 30 godina.
Biblija nam jednostavno to precizno ne govori, ali se čini razumno. Ne bi li bilo čudno da osoba koja je umrla u vjeri, nakon Kristovog povratka ima „novo“ tijelo, ali 87-godišnje tijelo? To mi se jednostavno ne čini ispravno niti se čini ispravno da bi dijete koje je umrlo i koje nije bilo u stanju spoznati Krista imalo novo tijelo u kraljevstvu, ali tijelo djeteta, i to zauvijek.
Nova tijela
Velik dio onoga što znamo o primanju novih tijela dolazi od apostola Pavla koji je u vezi smrti i uskrsnuća tijela pri Kristovom povratku detaljno objašnjavao taj proces.
Pavao je napisao da „što siješ, ne siješ tijelo koje će biti, nego golo zrno, na primjer pšenice ili čega drugoga. A Bog mu daje tijelo kako htjede, i to svakom sjemenu svoje tijelo“ (1 Kor 15,37-38), te da „tako i uskrsnuće mrtvih: sije se u raspadljivosti, uskrsava u neraspadljivosti; sije se u sramoti, uskrsava u slavi; sije se u slabosti, uskrsava u sili; sije se tijelo naravno, uskrsava tijelo duhovno. Postoji tijelo naravno, a postoji i tijelo duhovno“ (1 Kor 15,42-44).
Osoba koja je položila svoju vjeru u Krista ima to veliko i dragocjeno obećanje: „I kao što smo ponijeli lik zemnika, nosit ćemo i lik nebesnika“ (1 Kor 15,49). Jednog dana, možda i prije, „mrtvi će uskrsnuti neraspadljivi, a mi ćemo se izmijeniti. Jer se ovo raspadljivo treba zaodjenuti neraspadljivošću, i ovo smrtno zaodjenuti besmrtnošću. A kad se ovo raspadljivo zaodjene neraspadljivošću i ovo smrtno zaodjene besmrtnošću, tada će se ispuniti riječ koja je zapisana: Pobjeda proždrije smrt“ (1 Kor 15,52b-54).
Čini se da Pavao izaziva ili se ruga samoj smrti kada piše: „Gdje je, smrti, žalac tvoj? Gdje je, Podzemlje, pobjeda tvoja?“ (1 Kor 15,55). Isus Krist je uklonio žalac smrti i jednoga dana smrti više neće biti (Otk 21,4).
Zaključak
Koje dobi ćemo biti u nebu? Možemo samo nagađati o tome koje će dobi biti dijete ili starija osoba u kraljevstvu. To zapravo uopće neće biti bitno, jer će nam samo to što smo tamo dati potpunu radost. Činjenica da ćemo ući u kraljevstvo s novim tijelima jest dobra vijest za nas čija tijela sa starošću propadaju.
Svake godine uviđam još jednu stvar koja dokazuje da moje tijelo sa mnom više ne surađuje. To u meni stvara još veću žudnju za kraljevstvom, ali kakva će to samo radost biti za one koji su bolesni i umorni od grijeha; bit ćemo spašeni i više neće biti grijeha…ne mogu opisati koliko to željno iščekujem.
Autor: Jack Wellman; Prijevod: Vesna L.; Izvor: Whatchristianswanttoknow.com