Pograbe sina njegova ljubljenoga, ubiju ga i izbace iz vinograda

Evanđelje dana za ponedjeljak, 3. lipnja 2024. godine: Pograbe sina njegova ljubljenoga, ubiju ga i izbace iz vinograda. (Marko 12, 1-12)

Čitanje svetog Evanđelja po Marku

U ono vrijeme: Uze Isus svećenicima, pismoznancima i starješinama zboriti u prispodobama:
»Čovjek vinograd posadi, ogradom ogradi, iskopa tijesak i kulu podiže pa ga iznajmi vinogradarima i otputova. I u svoje vrijeme posla vinogradarima slugu da od njih uzme dio uroda vinogradskoga. A oni ga pograbiše, istukoše i otposlaše praznih ruku. I opet posla k njima drugoga slugu: i njemu razbiše glavu i izružiše ga. Trećega također posla: njega ubiše. Tako i mnoge druge: jedne istukoše, druge pobiše.«
»Još jednoga imaše, sina ljubljenoga. Njega naposljetku posla k njima misleći: ‘Poštovat će sina moga.’ Ali ti vinogradari među sobom rekoše: ‘Ovo je baštinik! Hajde da ga ubijemo i baština će biti naša.’ I pograbe ga, ubiju i izbace iz vinograda.
Što li će učiniti gospodar vinograda? Doći će i pobiti te vinogradare i dati vinograd drugima.
Niste li čitali ovo Pismo:
Kamen što ga odbaciše graditelji,
postade kamen zaglavni.
Gospodnje je to djelo,
kakvo čudo u očima našim!«
I tražili su da ga uhvate, ali se pobojaše mnoštva. Razumješe da je protiv njih izrekao prispodobu pa ga ostave i odu.

Evanđelje dana – komentar

Nije teško protumačiti ovu prispodobu. Bog je gospodar, Izrael vinograd (Ps 80,8; Iza 5,1-7; Jer 2,21). Ograda je Mojsijev zakon koji je Izraela razdvajao od pogana i čuvao ih kao osobit narod za Gospodina. Tijesak pak u prenesenom značenju označuje plod što ga je Izrael trebao proizvesti za Boga. Kula govori o Jahvinoj brižnoj skrbi za njegov narod. Vinogradari su svećenički glavari i pismoznanci.

Bog je uvijek iznova slao svoje sluge, proroke, narodu Izraela tražeći od vinogradara plodove zajedništva, svetosti i ljubavi. Ali, narod je prognao proroke i neke od njih ubio. Na posljetku, Bog je poslao svoga Sina govoreći: “Poštovat će mog Sina”. Svećenički glavari i pismoznanci rekoše: “Ovo je baštinik. Hajde ubijmo ga i otmimo baštinu njegovu” (st. 38). U stvarnom su životu rekli: “Pustimo li ga tako, svi će povjerovati u njega pa će Rimljani doći i oduzeti nam ovo mjesto i narod” (Ivan 11, 48). I tako su ga odbacili, izbacili i razapeli na križ.

Kad se Krist, Kamen pojavio pred graditeljima – vođama Izraela, u svojim graditeljskim nacrtima nisu imali mjesta za njega. Odbacili su ga kao beskorisnog. Ali nakon svoje smrti uskrsnuo je iz mrtvih i Bog mu je dao najuzvišenije mjesto.

Isus je zatim odsječno izjavio da će se Kraljevstvo Božje oduzeti Izraelu i dat će se narodu koji donosi njegove plodove. To se odnosi na crkvu (sastavljenu od vjerujućih Židova i pogana) ili vjerujući dio Izraela koji će živjeti u doba Drugog dolaska. Otkupljeni će Izrael donijeti plod za Boga. (William MacDonald; prema Komentaru Novoga zavjeta)

Kratka molitva uz današnje Evanđelje

Gospodine, hvala što si prije više od 2000 godina prvi put došao na ovaj pokvaren svijet. Nisi došao uživati poput nas ljudi – došao si dati svoj život kao otkupninu za mnoge. Bez Tvoje žrtve na križu, nakon ovog života za nas ne bi bilo nade. Umrli bismo u svojim grijesima i završili u paklu. Ali, zahvaljujući svemu što si učinio za nas na križu i što si uskrsnuo, postao si naš Spasitelj od vječne propasti. Hvala Ti, amen.

0 Komentara
Najnoviji
Najstariji Najviše ocjenjeni
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare

NAJNOVIJE

NE PROPUSTITE!