Dobrodošli na Euroviziju – slavlje dekadentnog i profanog

Kako se vremena mijenjaju! Natjecanje za pjesmu Eurovizije počelo je davne 1956. godine kao tehnički eksperiment u televizijskom prijenosu međunarodnoj publici.

Domaćin je bio švicarsko-talijanski grad Lugano na obali jezera, a sudjelovalo je sedam nacija: Nizozemska, Švicarska, Belgija, Njemačka, Francuska, Luksemburg i Italija. Velika Britanija je očito bila previše zauzeta vlastitim natjecanjem i poslala je isprike.

Eurovizija je izvorno, kao što naziv implicira, bila europski proizvod, ali sada natjecatelji dolaze iz cijelog svijeta, a ove godine sudjeluje 37 različitih zemalja – smanjeno na 26 za finale.

Nekad je to bila popularna, premda prilično bljutava, afera, s bezbrižnim pjesmama i natjecateljima punim poštovanja, svi jednako odjeveni u večernju odjeću i sjajne cipele.

Dvojac muža i žene, Pearl Carr i Teddy Johnson, popravio je raspoloženje 1959. veselom malom pjesmom pod nazivom Sing Little Birdie – u to vrijeme na koju se gledalo kao na odmak od uobičajenije prehrane balada.

Ali avanturističko kockanje se isplatilo, jer je privuklo pozornost i osvojilo im drugo mjesto. Općenito, riječ ‘čedno’ pada na pamet, a sve donedavno to je bilo uglavnom ono o čemu se radilo na Euroviziji. Vesela i nezahtjevna večer koja pokazuje europsku solidarnost. Dobra zabava, svuda!

‘Čarobno, dirljivo i čudno’

Brzo naprijed u 2024., i pojavljuje se prilično drugačija slika. Za početak, natjecanje je sada globalno, sa sudionicima iz dalekih krajeva kao što su Australija, Izrael i Azerbajdžan, da spomenemo samo neke, dok se većina natjecatelja čini oskudno odjevena i prilično ‘razuzdana’ – BBC ih je s divljenjem opisao kao ‘čarobno, dirljivo i čudno’.

Naravno, tu je i uobičajena količina pulsirajućih ljubavnih pjesama, ali u isto vrijeme čini se da su mnogi od njih otišli daleko dalje od toga. Na primjer, pjesma Velike Britanije, opisana kao radnja u ‘post-apokaliptičnoj boksačkoj teretani, na svemirskom brodu koji juri prema zemlji’, ima grupu podrške isključivo muških plesača, koji energično kruže oko pjevača Ollyja Alexandera, čineći izvedbu koja proklamira seksualizirano slavljenje i promicanje gay ljubavi.

Također nosi poruku, iako prilično drugačiju, ulazak Irske. Izvodi je nebinarna pjevačica s nevjerojatnim imenom Bambie Thug – u publicitetu opisana kao ‘goblin vještica got gremlin’ – sadrži ono što je označeno kao seansa uz svijeće.

Dok nije dobila naredbu da ih ukloni, Bambie je također ispisala iriječi ‘Prekid vatre’ i ‘Slobodna Palestina’ preko lica i tijela na Oghamu, drevnom irskom alfabetu. Može se zaključiti, s obzirom na okultni ton cjeline, da je Bambie Thug pokušavala baciti čaroliju.

Daleko od izvorne eurovizijske vizije apolitičnog i zdravog festivala pjesama koji bi nadišao političke razlike i okupio nacije. A cijela jadna afera je, bez sumnje, beskrajno gora ove godine prosvjedima propalestinskih pristaša, koji zahtijevaju uklanjanje Izraela zbog kontinuiranog sukoba u Gazi.

Naoružani policajci u Malmu

Bez obzira na činjenicu da je ovo bio ubilački sukob koji je započeo Hamas – koji bi mogao biti okončan preko noći, ako bi teroristička skupina samo vratila taoce i pristala prekinuti neprijateljstva – propalestinski prosvjednici bili su ustrajni u svom pozivu da se Izraelu zabrani pristup.

Prijetnje nasiljem doista su bile toliko teške da je izraelska kandidatkinja Eden Golan, zbog vlastite sigurnosti, morala biti zatvorena u svojoj sobi, dok je dodatna policija unovačena u Malmu, ne samo iz cijele Švedske, već i iz susjedne Danske i Norveške također – svi navodno nose veće i jače oružje nego inače kako bi odgovorili na prijetnju.

Osjećaju li se dobro? Ne, kažu aktivisti … osjećaju strah.

Tužna je istina da je Eurovizija postala ogledalo za naše razlomljeno, dekadentno i sve više pogansko društvo, sve zaogrnuto sjajem, glamurom i šljokicama. Vozilo za interesne skupine koje šalju svoje poruke, bilo da se radi o seksualnom libertarijanizmu, dobroj staromodnoj anarhiji ili pokušaju političke manipulacije i kontrole.

Dakle, evo jedne misli, za budućnost zaboravimo neumjesne pokušaje rebrandiranja svjetske kulture i skupljanja bodova, i umjesto toga usredotočimo se samo na slavljenje glazbe i dobar provod.

Autorica: Lynda Rose; Izvor: Christian Today

NAJNOVIJE!