“Blago gladnima i žednima pravednosti: oni će se nasititi!” (Matej 5,6)
Pravednost u Evanđelju po Mateju znači mnogo više nego samo biti prav pred Bogom. Biti pravedan znači biti sličan Bogu po karakteru. I stoga, premda u četvrtom blaženstvu pravednost prvenstveno predstavlja nešto što treba dobiti vjerom u Božju milost, a ne nešto što treba dostići, aspekt dostignuća nije sasvim izostavljen. Pravednik dakle treba biti milostiv (peto blaženstvo) i čistoga srca (šesto blaženstvo).
VIDI OVO: Tko su ”siromašni duhom” i zašto ih Isus naziva blagoslovljenima?
Ukratko, pravednost kojom se trebaju ispuniti oni koji su gladni i žedni pravednosti, istodobno je i aktivna i pasivna pravednost. Drugim riječima, to je pravednost u odnosu na posvećenje kao i pravednost u odnosu na opravdanje.
Kristovo evanđelje me spašava ne samo od kazne za grijeh već i od vlasti i sile grijeha u mom svakodnevnom životu. Umjesto da budem čovjek koji ogovara i mrzi, Bog želi da se preobrazim u mirotvorca. Umjesto da mojim srcem vladaju strasti, Bog želi da ono bude čisto. Umjesto po sebičnosti i sitničavoj zlobi, Bog želi da budem poznat po milosrđu. Ukratko, Bog želi da svaki od nas postane sličan Njemu po karakteru.
I stoga pojam pravednosti u četvrtom blaženstvu premošćuje obje polovine blaženstava. Isus obećava da će nam obilno oprostiti naše grijehe i nedostatke i da će nas preobraziti u svoje obličje.
VIDI OVO: Zašto Isus kaže ”blagoslovljeni su oni koji tuguju”?
Međutim, to preobražavanje, moramo istaknuti, nije proces koji mi sami obavljamo. Bog je taj koji nas ispunjava svojim Svetim Duhom tako da možemo živjeti kršćanskim životom.
I Božja milost koja oprašta i Božja milost koja osposobljava nalaze svoj odraz u četvrtom blaženstvu i u pojmu pravednosti. I jedno i drugo dobivamo od Boga koji je toliko volio svijet da je i Sina svojega Jedinorodnoga dao da spasi bespomoćna i beznadna ljudska bića. Hvalimo Boga za ovu dobru vijest!
Autor: George R. Knight; Izvor: Biblija-govori.hr