Ignacije Antiohijski bio je treći biskup iz Antiohije i učenik apostola Ivana. Bio je jedan od prvih otaca crkve. Pisma Ignacija Antiohijskog se smatraju prvim izvorima katoličke eshatologije i doktrine katoličke crkve, jer uključuju sakramente i opis uloge biskupa u crkvi.
Zbog toga što se Ignacije zvao Teofor, što znači ”Onaj koga je držao Bog”, u katoličkoj tradiciji stoji da je on bio jedno od djece koje je Isus uzeo u svoje naručje kada je rekao: „Pustite dječicu i ne priječite im k meni jer takvih je kraljevstvo nebesko!“ (Matej 19, 14)
Poveznica između imena Teofor i ovog stiha nije jasna. Uz to, ne postoje biblijske odrednice koje potvrđuju tu tvrdnju.
Ignacije Antiohijski je napisao nekoliko pisama
Postoji sedam originalnih Ignacijevih pisama crkvama u Maloj Aziji, puna duhovne pouke i opomena, no njihov se broj povećavao zbog lažnih pisama, koje su pisali ljudi u želji da iskoriste Ignacijevo ime za svoje vlastite ciljeve.
Ignacije je poginuo kao Kristov mučenik jer je bačen divljim zvijerima da ga rastrgaju. Treba napomenuti i to da, iako je Ignacije vjerovao u Isusa, njegove poslanice nisu utvrđene u novozavjetni kanon.
Ignacije je poticao crkve na sklad i red
U svojim autentičnim pismima, Ignacije Antiohijski poticao je crkve na sklad i red u pogledu njihovih crkvenih sastanaka. Ignacije je prvi naglasio važnost regionalnih biskupa, koji je imao starješine i đakone koji bi mu pomagali. Ovo je doprinijelo načinu na koji katolička crkva i danas funkcionira.
Ignacije je također naglasio važnost zajedništva, jer zajedništvo podsjeća vjernike da je Isus bio čovjek, a ne samo Duh, kao što su neki ljudi u ono vrijeme smatrali da jest. Da je Isus bio samo u Duhu, Ignacije piše, ne bi mogao umrijeti na križu i proliti svoju krv za naše grijehe, a otkupljenje se ne bi dogodilo. (Hebrejima 2, 9; 9, 12; 10, 10-14)
Pisao je protiv hereza tog vremena
Ignacije Antiohijski pisao je protiv gnosticizma i doketizma; dva heretična učenja koja su prigrlila poganski dualizam ili zamisao da je duh dobar, a tijelo zlo; zamisao koja se zasniva na tomu da je Sotona zla suprotnost dobrog Boga, no da su njih dvojica podjednaki u moći. Dualisti su također poricali Kristovo božanstvo.
U svojoj poslanici crkvi u Efezu, Ignacije piše: „Postoji jedan Liječnik, koji je posjedovao tijelo i duh; rođen i nerođen; Bog koji je postojao u tijelu, istinski život i u smrti; rođen od Marije i Boga, prvo prolazno, a drugo neprolazno, naš Gospodin Isus Krist.“
Ignacije Antiohijski imao je općenito pozitivan utjecaj na crkve te je dao mnoga ohrabrenja kršćanima tog vremena.
Prema članku objavljenom na portalu Thecompellingtruth.org