Evo što seksualni grijesi čine muškarcu

Isus želi da u Njemu pronađete ono što uistinu zadovoljava vašu dušu.

George sjedi u crkvi i ne može se usredotočiti na propovijed. U potpunom je neredu. Proteklu je noć nagovorio ženu da ode u krevet bez njega jer će „utakmica završiti jako kasno“. Ali zapravo, cijeli dan se radovao vremenu kad će moći pogledati neke pornografske stranice. Dok je kosio travu to subotnje jutro, sve je isplanirao. Sada, dok sjedi u crkvi, osjeća krivnju i sram. Očajan je i iscrpljen jer je ostao do kasno budan – izgubio je osjećaj za vrijeme i otišao spavati tek u 2 ujutro. Spreman je za drijemanje usred propovijedi.

S jedne strane, mrzi ono što je učinio. Gleda oko sebe i pita se što bi ljudi rekli kad bi to znali, osobito zato jer je đakon. Ne može zamisliti da to kaže prijateljima, a posebno ne svojoj ženi. Ali čak i unatoč svoj toj krivnji, zna da je uživao. Slike se nastavljaju motati u njegovim mislima i jedva čeka da se vrati ponovno tome.  Uzbuđenje koje mu porno film pruža ne može se usporediti ni sa čim u njegovom životu. Mogao bi se gromoglasno nasmijati kad bi usporedio slušanje propovijedi s avanturom i užitkom protekle noći. On to istovremeno mrzi i voli.

George je kršćanin već dugo vremena i zna što Bog kaže o tome kako bi on trebao živjeti. On želi živjeti za Boga, biti muž i otac pun ljubavi. Ali privlačnost požude je tako jaka da ne može zamisliti svoj život bez toga.

Znate li kakav je to osjećaj sjediti u crkvi s osjećajem krivnje? Postoji li neko ponašanje u vašem životu koje vas ispunjava sramom? Živite li u napetosti zbog činjenja nečega za što znate da je loše a ne možete zamisliti svoj život bez toga?

Seksualni grijeh izvlači život i vitalnost iz muškaraca

Naša nas kultura uči da je muževnost izravno povezana sa seksualnom aktivnošću. Seksualno osvajanje se slavi, a monogamija u braku i čistoća prije braka se izruguju. Seksualni grijeh nas ne čini „više“ muškarcima – on smanjuje našu muškost! Oženjene muškarce požuda sprječava da vole svoju ženu i djecu. Donijeli ste sebična seksualna očekivanja u brak i kad se ona nisu ispunila preuzeli ste stvar u svoje ruke. Zbog toga što je seksualni grijeh toliki izvor „života“ za vas, oni za koje ste pozvani da ih volite i brinete se o njima, čuvate i štitite ih, postanu vam smetnja. Svedeni su na to da ih gledate kao prepreke koje vas drže dalje od užitaka za kojima žudite. Na kraju, seksualni grijeh izvlači život i vitalnost iz nas. O ovom se dijelom govori u 1. Korinćanima 6 gdje se opisuje kako je seksualni grijeh protiv našeg tijela. Vjerojatno više od bilo kojeg drugog grijeha, seksualni grijeh nas ostavlja potpuno duhovno isušenima.

Nastavno na to, i u tragično-iročnom smislu, rezultat naše težnje za seksualnim grijehom je nesposobnost istinskog uživanja u seksualnom odnosu i doživljaja seksualnog zadovoljstva. Efežanima 4,18-19 govori o ovoj realnosti:

„zamračena uma, otuđeni od života Božjega zbog neznanja što je u njima, zbog otvrdlosti srca njihova. Oni otupješe i sami sebe predadoše razvratnosti da bi u pohlepi činili svaku nečistoću.“

Grčka riječ koja se prevodi kao „pohlepa“ – pheonexia – doslovno znači „želja imati više“. Odnosi se na potpunu nezasitnost. Jedan drugi engleski prijevod (NIV) prevodi to kao „imati neprestanu požudu za više“. Kada se razuzdano prepustimo seksualnom užitku ne obazirući se na Božji poziv i zavjete koje smo dali supružniku, rezultat je ropstvo.  Poput magarca koji lovi mrkvu na štapu, što više pokušavamo doživjeti seksualno zadovoljstvo, to nam ono više izmiče, a naša nesmotrena potraga za seksualnim zadovoljstvom dovodi nas do sve dubljih i mračnijih perverzija. Na ovo se misli u izrazu „svaka nečistoća“. To znači da ćemo se susresti sa zakonom padajućih prinosa. Ono što nas je nekoć zadovoljavalo, više nas ne zadovoljava i moramo ići dalje u nered kako bismo doživjeli isto uzbuđenje.

Isus vraća našu muškost

Isusova misija je da nas učini pravim muškarcima! On želi da budemo slobodni od zarobljavajućih želja i ponašanja. On ne želi da budemo muškarci smanjene muškosti, već „osnaženi svakom snagom, prema moći slave njegove, za svaku postojanost i strpljivost s radošću“ (Kološanima 1,11).

Isus nas poziva na radost i zadovoljstvo sa spoznajom da se kršćanski život najbolje odlikuje ne s onim što ne smijemo raditi, nego sa ispunjenim životom kojeg nam Krist nudi. Bog nam želi dati više, ne manje. Naše tijelo, svijet i neprijatelj nas žele uvjeriti da nam Bog uskraćuje nešto, ali to su zlobne laži protiv Boga koji nas je u ljubavi stvorio i otkupio. Isus pronicljivo opisuje ovaj kontrast u Ivanu 10,10. „Tat ne dolazi, osim da ukrade i zakolje i uništi. Ja dođoh da život imaju, i da ga imaju u izobilju.“

Braćo, Bog nam ništa ne uskraćuje kada nas poziva da izađemo iz grešnog ponašanja i želja – On nam želi dati život! On nam nudu slobodu od našeg ropstva i seksualno zdrav razum.

Ironija je u tome što nam Isus obećava dati ono što se mi nadamo naći u seksualnom grijehu. Seks je postao naš idol, ali u stvarnosti, naši idoli su falsifikati koji daju velika obećanja, ali nikad ih ne ispune. Obećavaju život, ali donesu samo razaranje i gubitak onoga što je najvrijednije. Obećavaju uzbuđenje i zadovoljstvo, ali na kraju dovedu do ispraznosti i očaja. U tragičnoj demonstraciji istine iz Ivana 10, seksualni nas grijeh zarobljava čak i od sposobnosti doživljavanja seksualnog zadovoljstva; ostajemo samo na „neprestanoj požudi za više“. Težnja za seksualnim grijehom ostavlja nas seksualno nezasitnima i nezadovoljnima, punima čežnje i nezadovoljstvom.

Ali evo poteškoće: često se kršćanski život ne uklapa u naša očekivanja. Ne čini nam se kao ispunjen život. Doživljavamo sve od malih razočaranja do strašnih trauma – čak i kao kršćani – čini se da to proturiječi obećanjima koja daje Isus. To su razlozi zbog koji se okrećemo seksualnom grijehu. Životni izazovi u palom svijetu čine da preispitujemo Božju dobrotu i vjernost. U iskušenju smo da živimo kao siročad, uzimajući stvari u svoje ruke i tražećizadovoljstvo i utjehu gdjegod ih možemo naći.

Ali Isus je bio iskren s nama. Rekao nam je da će kršćanski život podrazumijevati uzimanje vlastitog križa, odricanje samog sebe i davanje svog života za Njegovu korist i slavu. Iako neki izjavljuju: „Bog te voli i ima predivan plan za tebe“, to mora biti ograničeno (uvjetovano). Kad te Isus poziva da ga slijediš, daje ti težak križ – s iverjem – koji trebaš staviti na ramena, nositi uz strmo brdo, i kad stigneš do vrha…ubit će te.

Ali Isusovo obećanje je da postoji uskrsnuće s druge strane te smrti. Pozvani smo da se odreknemo sebe jer je nagrada koju nam nudi veća od naših želja. On kaže da ako pokušaš spasiti svoj život, izgubit ćeš ga, ali ako ga izgubiš zbog Njega, dobit ćeš ga.

Isus želi da iskusiš slobodu i radost. On ti obećava izobilan život i – usred borbe protiv grijeha – želi da u Njemu pronađeš ono što istinski zadovoljava tvoju dušu. On te želi osloboditi od ropstva i pokazati ti što zaista znači biti muškarac!

Autor: David White; Izvor: Obiteljski život

NAJNOVIJE

NE PROPUSTITE!