Sedam truba su opisane u Otkrivenju 8,6–9,19; i 11,15-19. Sedam truba su „sadržaj“ sedmog pečata koji poziva anđele da zatrube (Otkrivenje 8,1-5).
Sud koji su navijestile sedam truba dogodit će se za vrijeme nevolje u posljednja vremena.
Prva truba. Kad prvi anđeo zatrubi, svijet će doživjeti „tuču i oganj pomiješani s krvlju“ (Otkrivenje 8,7). Trećina će stabala na svijetu biti spaljena u ovoj pošasti, a sva trava uništena. Ovaj sud ima neke sličnosti sa sedmom pošasti u Egiptu (vidi Izlazak 9,23-24).
Druga truba. Drugi anđeo zatrubi na nebu. Rezultat toga je da „nešto kao gora velika, ognjem zapaljena, bȋ bačeno u more“ (Otkrivenje 8,8). I trećina mora se pretvori u krv, trećina brodova potone, a trećina svega što je živo u oceanu ugiba (stih 9). Ovaj je sud na neki način sličan prvoj pošasti u Egiptu (vidi Izlazak 7,20-21).
Treća truba. Treća truba je kao druga, osim što se odnosi na svjetska slatkovodna jezera i rijeke umjesto oceane. Naime, „pade s neba zvijezda velika“ i zatruje trećinu voda (Otkrivenje 8,10). Ova zvijezda dobila je ime Pelin, te od nje mnogi umiru (stih 11). U botanici, pelin (Artemisia absinthium) je biljka slična grmovima poznata po ekstremnoj gorčini i otrovnim svojstvima.
Četvrta truba. Četvrta od sedam truba donosi promjene u nebesima. „I bȋ udarena trećina sunca i trećina mjeseca i trećina zvijezda, tako da trećina njih potamni; i dan izgubi trećinu svojega sjaja, a tako i noć“ (Otkrivenje 8,12).
Nakon četvrte trube, Ivan primjećuje posebno upozorenje koje dolazi od anđela koji leti zrakom. Ovaj anđeo glasno uzvikuje: „Jao! Jao! Jao onima koji prebivaju na zemlji od ostalih glasova trubnih ove trojice anđela koji će zatrubiti“ (Otkrivenje 8,13)! Iz tog se razloga peta, šesta i sedma truba nazivaju „tri jao“.
Peta truba. Peta truba (i prvi jao) rezultira zastrašujućom pošasti „demonskih skakavaca“ koji napadaju i muče nespašene pet mjeseci (Otkrivenje 9,1-11). Pošast počinje „zvijezdom“ koja pada s neba. Ova zvijezda je najvjerojatnije pali anđeo, budući da mu je dan „ključ ždrijela bezdanova“ (stih 1). Otvara bezdan, puštajući hordu „skakavaca“ koji imaju „vlast štipavca zemaljskih“ (stih 3). Skakavci ne diraju biljni život Zemlje; već napadaju upravo „ljude koji nemaju pečata Božjega na čelima svojim“ (stih 4). Pet mjeseci ovi skakavci muče ljude, čija je tjeskoba toliko velika da žele umrijeti, ali „smrt će bježati od njih“ (stih 6). Skakavci ne smiju nikoga ubiti, samo mučiti.
Ovi demonski „skakavci“ imaju „kralja“, koji je anđeo bezdana (Otkrivenje 9,11). Na hebrejskom je njegovo ime Abadon, a na grčkom Apolion, što znači „Razarač“. Skakavci su opisani neobičnim pojmovima: izgledaju kao „konji spremni za boj“. Nose nešto poput zlatnih vijenaca, a lica su im kao ljudska (stih 7). Imaju kosu poput ženske kose i zube poput lavljih zubi (stih 8). Imaju nešto poput željeznih oklopa, a njihova krila zvuče poput grmljavine „bojnih kola s mnogo konja što jure u boj“ (stih 9). Poput škorpiona imaju žalce u repovima (stih 10). Ovaj je opis potaknuo na mnoga različita tumačenja: je li to vizija helikoptera, barbarskih ratnika, sotonski osnažene vojske ili stvarnih stvorenja sa dna pakla? Zasigurno nećemo znati dok se to ne dogodi.
VIDI OVO: 10 sigurnih znakova posljednjeg vremena
Šesta truba. Šesta truba (i drugi jao) uključuje napad na još jednu demonsku hordu (Otkrivenje 9,12-21). Jednom kad se oglasi šesta truba, glas s Božjeg oltara poziva na oslobađanje „četiri anđela svezana na velikoj rijeci Eufratu“ (stih 14). Ta su četiri anđela bila držana u zatočeništvu samo za tu svrhu: uništenje tijekom nevolje (stih 15). Ta četiri zla anđela vode nadnaravnu vojsku konjanika od dvije stotine milijuna da ubiju trećinu čovječanstva (stih 16). Konjanici imaju oklope „boje ognja i hijacinta i sumpora“ (stih 17). Njihovi konji imaju „glave konja bijahu kao glave lavova, i iz usta im izlazi oganj i dim i sumpor“, a „repovi su im nalik zmijama“ (stihovi 17-19). Ubijaju ustima i repovima.
Unatoč težini i užasima ovih zala, preživjeli na zemlji i dalje se odbijaju pokajati. Nastavljaju u svom idolopoklonstvu, ubojstvima, čarobnjaštvu, seksualnom nemoralu i krađi (Otkrivenje 9,20-21).
Nakon šeste trube doslovna je stanka. Ivan vidi kako se anđeo spušta s neba s malim svitkom u ruci. Dano je obećanje da će „u dane glasa sedmoga anđela, čim zatrubi, dovršiti se tajna Božja, kao što evanđeljem navijesti slugama svojim, prorocima“ (Otkrivenje 10,7), a Ivanu je rečeno da mora još prorokovati (stih 11). Slijedi opis dvojice svjedoka koji će propovijedati u Jeruzalemu i izvršiti čuda prije nego što budu ubijeni. Bog će ih onda podići u život i uzeti na nebo (Otkrivenje 11,1-13).
Sedma truba. Sedma truba (i treći jao) se oglasi, a odmah se na nebu oglase snažni glasovi. „Kraljevstva ovoga svijeta postadoše kraljevstva Gospodina našega i Pomazanika njegova, i on će kraljevati u vijeke vjekova“ (Otkrivenje 11,15). Dvadeset i četiri starješine govore: „Dođe gnjev tvoj, i vrijeme da se presudi mrtvima… i da se zatru oni koji zatiru zemlju“ (stih 17). Očito je da će Bog dovršiti posao jednom zauvijek. Na zvuk sedme trube, hram Božji otvara se na nebu i „pokaza se Kovčeg saveza njegova u hramu njegovu; i nastadoše munje i zvukovi i gromovi i potres i tuča golema“ (stih 19).
Ovime završava sedam truba. Sve je spremno za sedam anđela sa sedam čaša Božjeg gnjeva. Ovi anđeli stoje unutar sada otvorenog hrama, spremni da iskorače i donesu konačni sud na zemlji (Otkrivenje 15).
Izvor: Gotquestions.org; Prijevod: Vesna L.