Bog je svakom kršćaninu dao mogućnost da može s Njim razgovarati bilo kada i bilo gdje. Bog je prema nama toliko milostiv, a mi tako slabo koristimo njegovu dobronamjernost. Siguran sam da nam se anđeli ne mogu načuditi!
Koliko samo trebamo moliti! O molitvi ne treba pričati. Nisu nam potrebne konferencije o molitvi. Trebamo ostvariti ovu izvanrednu prednost – trebamo moliti.
Pavao je rekao: “Budite ustrajni u molitvi” (Kol 4,2). Grčka riječ za glagol “ustrajati” govori o upornosti. “Molite uporno i bez prestanka.”
Zbog čega je nužno uporno se moliti? Ima ljudi koji tvrde da moliti više puta za istu stvar znači nedostatak vjere kod molitelja. Ipak, Isus je istu molitvu u Getsemanskom vrtu molio tri puta (Mt 26,39-44). Pavao je u vezi s trnom u tijelu svome rekao: “Za ovoga sam triput molio Gospodina – da odstupi od mene” (2 Kor 12,8).
Isus je u dvjema usporedbama istaknuo nužnost stalnog i upornog moljenja. U prvoj je rekao: “A kaza im priču da bi pokazao kako treba svagda da se mole i ne malakšu” (Lk 18,1). Zatim je pokazao pouku na primjeru nemarnog sudca i odlučne udovice. Udovica je svakodnevno dolazila sucu i govorila: “Odbrani me od moga protivnika pred sudom.”
Iako se nije bojao Boga, niti je mario za ljude, sudac je poslije izvjesnog vremena procijenio: “Obranit ću ovu udovicu, jer mi dosađuje, da ne bi najzad došla i izbila me.” I dosudio joj je pravdu. A onda Isus pita: “A Bog, zar da ne obrani svoje izabrane koji mu vape danju i noću, i zar da oklijeva s njima? Kažem vam: obranit će ih brzo” (Lk 18,2-8).
Dugo mi nije bilo jasno zašto je Isus koristio primjer nekog nepravednog i nemarnog sudca uspoređujući ga s našim pravednim Bogom. A onda sam shvatio da je time postigao još veću upečatljivost.
Ako se i nepravedni sudac ustrajnošću jedne žene može privoljeti da pravedno presudi, utoliko će prije naš pravedni i dobri Bog brzo i pravedno presuditi onima koji ga prizivaju.
Druga usporedba u kojoj Isus poučava o ustrajnosti u molitvi odnosi se na nekog čovjeka koji u ponoć čuje kucanje na kućnim vratima. Otvora ormarić za kruh i ustanovi da nema dovoljno kruha. Ustane, ode svome susjedu, pokuca na vrata i kaže mu: “Prijatelju, posudi mi kruha. Došao mi gost, a kruha nemam dovoljno.”
Susjed mu odgovori: “Već sam u postelji … I žena i djeca su sa mnom u postelji. Dođi sutra!” No, kucanje se nastavilo. Kao da mu nema kraja. Čovjek je naposljetku morao udovoljiti svom dosadnom i bezobzirnom susjedu i dao mu je kruha (Lk 11,5-10).
Nesumnjivo je da Biblija uči ustrajnosti u molitvi. Znači li to da naše molitve mogu privoliti Boga da čini onako kako ga mi molimo? Koleba li se Bog kako da nam odgovori, i da li ga naša upornost i bezobzirnost na neki način prisiljavaju da odgovori kako mi hoćemo? Ne mislim da je to slučaj.
Uvjeren sam da molitve ne mijenjaju niti mogu promijeniti Božje namjere, ma koliko vatreno molio, makar molio plačući i makar danima uporno molio. Bog vas suviše voli bi vam popustio samo zato što plačete. Neće vam dati ono što bi vas na kraju uništilo.
Molitva ne mijenja Božju namjeru. Ali, molitva mijenja Božje djelovanje. Isus je rekao: “Ne budite dakle kao oni; jer zna Otac vaš što vam treba, prije no što ga zamolite” (Mt 6,8). Vaše molitve ne informiraju Boga o vašoj situaciji. On zna za sve vaše potrebe prije nego što ih vi i spomenete. Vaše molitve otvaraju vrata i Bogu daju priliku da čini ono što je i ranije želio učiniti, ali nije učinio ne želeći povrijediti vašu volju.
Bog zna da ću za godinu dana imati potrebu za nečim, jer on zna sve moje potrebe unaprijed. Ja ne znam svoje potrebe ni mjesec dana unaprijed. Kada bi mi danas moj Bog dao ono što će mi biti potrebno za cijelu sljedeću godinu, ja te stvari vrlo vjerojatno ne bih koristio onako kako je On zamislio da ih koristim.
Dakle, kad postanem svjestan svojih potreba, počnem moliti Boga: “Pomogni mi i što prije zadovolji moje potrebe.” Konačno sam postao svjestan problema, dok ga je Bog bio svjestan čitavo vrijeme. Sad kada molim Boga da mi pomogne, On mi slobodno može dati što mi treba, jer ću to koristiti na način koji je On predvidio.
Autor: Chuck Smith