Pošto je đavao oličenje zla i obmane on se ne pokazuje jasno. Đavao preko misli utječe na um i na osjećaje kako bi obmanuo čovjeka i odveo ga stranputicom. Ljudi obično sve što rade je pod utjecajem misli i osjećaja.
Neprijatelj ovo zna. Zbog toga đavo podražajima i mislima uz naizgled logična objašnjenja oduzima čovjeku savjest. On obično koristi ljudske biološke potrebe u svoju korist. Isto se događa i sa tijelom i dušom.
Ako je čovjek oslobođen od strasti i loših navika, on se lako odupire demonskim napadima. Ali, ako čovjek ima strasti i loše navike, onda je borba žustra i uvijek je čovjek gubi. Ipak, mi se možemo obraniti uz pomoć Božje milosti koja je s nama ako znamo svoj cilj i ako smo poslušni Bogu.
Apostol nam predlaže da se odupremo đavlu i on će pobjeći. To je zaista točno. Đavao nema dozvolu iskušavati čovjeka izravno. Đavao ima dopuštenje da samo uz pomoć strasti, misli i mašte utječe na čovjeka, a onda je čovjeku ostavljena slobodna volja što će dalje učiniti.
VIDI OVO: Tri molitve protiv Sotone – za zaštitu od Neprijatelja
Možemo odbiti prijedlog ili učiniti ono što đavao želi
Čovjek tada može odbiti prijedloge i loše osjećaje ili prihvatiti napad i učiniti kako đavao želi želi. Ovo je najbitnija metoda koju đavao koristi da bi došao u kontakt s čovjekom. Ishod ovisi od čovjeka, hoće li se boriti ili predati.
Najizravniji način obrane je prizivanje Božjeg Imena u molitvi, uz sjećanje na naš cilj i konačnu destinaciju. Najbolji primjer je naš Gospodin koji se borio protiv neprijatelja u pustinji.
Đavao ne može vidjeti budućnost niti znati čovjekove misli. On samo može na temelju riječi i pokazanih emocija čovjeka pretpostaviti što čovjek razmišlja i što će učiniti. Zbog toga on iritira čovjekovo tijelo strastima i poplavljuje emocije zlim mislima.
Kada vrag vidi da đavao teži nekom grijehu koji mu je on predložio, tada znajući tajne čovjekove želje radi sve da ga stavi u takvu situaciju u kojoj će žrtva podleći iskušenju i učiniti grijeh.
Đavao je po prirodi sličan umu. Vrlo je brz, ne umara se, ne spava, ali je također i nepromjenljiv u svom zlu. On se predstavlja u različitim oblicima i formama da bi činio zlo. On se kreće vrlo brzo od jednog mjesta do drugog i sve što može radi da bi se suprotstavio Volji Božjoj.