Kako Bog testira našu vjeru?

U Postanku 22,1, hebrejska riječ koja se prevodi „stavi na kušnju“ je riječ nacah, a znači „ispitati, pokušati, dokazati, kušati, testirati, staviti na probu ili ispit“. Budući da ima toliko mnogo mogućih sinonima, moramo pogledati kontekst, te usporediti s drugim poglavljima. Dok čitamo izvještaj o ovom događaju, primjećujemo da Bog nije namjeravao da Abram dovrši žrtvovanje Izaka. Međutim, Abram to nije znao i bio je spreman provesti Božje zapovijedi, znajući da ako je Bog to zahtijevao, onda je u stanju uskrsnuti Izaka od mrtvih (Hebrejima 11,17-19). Ovaj odlomak u Hebrejima bolje je prevesti „Bog je testirao Abrahama“, umjesto „Bog stavi Abrahama na kušnju“. Dakle, zaključak je da u Postanku 22,1, hebrejska riječ koja je prevedena „stavi na kušnju“ ima veze sa ispitivanjem ili procjenjivanjem nečega.

Jakovljeva 1,13 daje vodeće načelo koje glasi: nitko nema pravo reći da je kušan „od Boga“. Riječ „od“ je ključna u našem razumijevanju ove izjave, jer ukazuje na to odakle nešto potječe. Napasti na grijeh ne potječu od Boga. Jakov zaključuje: „Bog ne može biti napastovan na zlo, i ne napastuje nikoga.“

Još jedna važna riječ u ovoj raspravi nalazi se u Jakovljevoj 1,2-3: „Pravom radošću smatrajte, braćo moja, kad upadnete u razne kušnje znajući da prokušanost vaše vjere rađa postojanošću.“ Grčka riječ koja se prevodi „kušnja“ označava problem, odnosno nešto što prekida stanje mira, udobnosti, radosti i sreće u nečijem životu. Glagolski oblik ove riječi znači „staviti nekoga ili nešto na test“, s ciljem otkrivanja naravi te osobe ili kvalitete nečega. Bog dozvoljava takve testove da bi se dokazala &Mdash; i uvećala — snaga i kvaliteta nečije vjere, te pokazala njezina postojanost (stih 2-12). Dakle, prema Jakovu, kada se suočavamo s kušnjama, Božja svrha je dokazati našu vjeru i oblikovati naš karakter. To je uzvišen, dobar i plemenit povod.

Postoje li iskušenja koja su osmišljena s ciljem da ne uspijemo? Da, ali ona ne dolaze od Boga — ona dolaze od Sotone (Matej 4,1), njegovih zlih anđela (Efežanima 6,12) ili od nas (Rimljanima 13,14; Galaćanima 5,13). Bog dopušta da ih iskusimo, ali ih dopušta za našu dobrobit. Bog je rekao Abramu da prinese Izaka — namjera nije bila navesti Abrama da sagriješi, već testirati i dokazati njegovu vjeru.

NAJNOVIJE

NE PROPUSTITE!