Nadbiskup Kutleša kritizirao je u ponedjeljak u propovijedi domaće političare. Ocijenio je kako danas u hrvatskom društvu i javnom životu nedostaje jasnoća moralnih uvjerenja te jasnoća i smjelost u njihovoj primjeni u konkretnim životnim okolnostima.
Nadbiskup je u kontekstu izazova Stepinčevih privlačnosti ocijenio kako se “od osamostaljenja Hrvatske primjećuju velike promjene u javnom promišljanju i djelovanju novih generacija katolika. Svjesno ili ne stvorio se model političkoga angažmana katolika u kojemu je svjedočenje osobne vjere odvojeno od svjedočenja u obnašanju javne službe”, rekao je Kutleša.
Razlozi tome, istaknuo je, jesu krivo shvaćane sekularizacija i tradicionalne predrasude prema katoličkom moralom nauku.
Politički integritet i njegov nedostatak nisu oznake pojedinih stranaka, iako povijesno gledano većina katolika u Hrvatskoj gravitira određenim strankama koje su barem programski zastupale katolički nauk, napomenuo je i dodao kako je današnje političko stanje puno složenije.
“Izjašnjavaju se kao katolici, a spremni su svoju vjeru i moralna uvjerenja podrediti stranačkoj stezi i političkoj moći”
Dodao je kako mnoge stranke, također, imaju dijelove svojih programa koji su u izravnom sukobu s katoličkim naukom. Isključivanje vjere iz javnog života vodi prema vlasti bez morala.
Smatra kako u trenutku kad odvojenost Crkve i države počne značiti isključivanje vjere iz javnoga života to ubrzo vodi prema odvajanju vlasti od morala i građana od njihove savjesti.
“To pak vodi prema politici bez odlučnosti i vizije koja je danas postala oznaka zapadnih demokracija”, rekao je.
Mnogi političari zauzimaju pozitivan stav prema ulozi kršćanskih vrijednosti u javnom životu, napomenuo je mons. Kutleša i dodao kako oni navode da bi ustavno zajamčene političke i vjerske slobode trebale jednako vrijediti i za politički najaktivnije vjernike, kao i za najsnažnije kritičare vjerskog utjecaja u javnoj sferi, piše Novi list.
Katolici među njima, naglasio je, smatraju zadaćom promicanje evanđelja u svim sferama njihova život dok se istodobno zadovoljuju izborom manjeg zla i kad nisu poduzeli sve moguće u zauzimanju za veće dobro.
Jedno vjeruju a drugo rade