Islam preuzima svijet jer raste brže od bilo koje druge religije. Prema nekim prognozama, do 2070. će imati više pripadnika od kršćanstva.
U nedavnom govoru, Mar Mari Emmanuel se osvrnuo na kontroverznu temu povijesnog širenja islama i njegovog trenutnog odnosa s kršćanstvom.
Njegova perspektiva izaziva uvriježeno mišljenje da je islam religija mira, tvrdeći umjesto toga da je njegovo širenje često bilo potaknuto silom te da njegov odnos s kršćanstvom ostaje neprijateljski.
Povijest sile
Mar Mari Emmanuel započinje svoju raspravu obraćajući se spornoj temi—je li se islam širio mačem. On tvrdi da je širenje islama kroz povijest uključivalo upotrebu sile, gdje su nemuslimani imali tri izbora: prihvatiti islam, platiti porez ili se suočiti s mogućnošću rata.
Pozivajući se na devetu suru Kurana, naglašava da je zapovijed boriti se dok ljudi ne prihvate vjeru ili ne plate porez jasno navedena u islamskim spisima. To, prema njegovim riječima, proturječi narativu da je širenje islama bilo potpuno mirno.
Rast islama i njegove posljedice
Mar Mari Emmanuel također primjećuje nevjerojatan rast islama s milijunima ljudi koji prihvaćaju samoinicijativno vjeru tijekom vremena. On prepoznaje ovaj brzi porast broja obraćenika kao značajnu pojavu, iako kroz kritičnu prizmu.
Ovaj brzi rast suprotstavlja s onim što opisuje kao trajno žestoko protivljenje kršćanstvu od strane islamskog svijeta, dodatno potkrepljujući njegov argument da je mirna slika islama, prema njegovom mišljenju, zabluda.
Usporedba proroka
Središnja tema govora Mar Marija Emmanuela je usporedba između života i učenja proroka Muhameda i Isusa Krista. On tvrdi da, iako se islam i njegov prorok često prikazuju u određenom svjetlu, pravi mir i spasenje mogu se naći samo u prihvaćanju Isusa Krista kao Gospodina i Boga.
Ova usporedba nije samo teološka već i praktična, jer implicira da stilovi života i učenja ovih dvaju figura nude potpuno različite puteve do duhovnog ispunjenja.
Isus u Kuranu je uzvišeni lik
Zanimljivo je da Mar Mari Emmanuel ističe da je čak i unutar Kurana Isus (poznat kao Isa) prikazan na vrlo poštovan način. Naglašava čuda koja su Isusu pripisana u Kuranu, poput govora iz kolijevke i stvaranja ptica od gline, što čak nije spomenuto u Bibliji.
Ovo, prema Emmanuelu, postavlja pitanja o identitetu i značaju Isusa u oba religijska predanja, sugerirajući nepodudarnost između kuranske i biblijske prikaze Isusa.