Ako ste gledali film Pasiju, sigurno se sjećate uznemirujuće scene u kojoj beba zastrašujućeg izgleda gleda Isusa.
Ovaj trenutak mnoge gledatelje ostavio je zbunjenima i uzrujanima, podižući pitanja o identitetu i simbolici ove zastrašujuće figure.
Postoji li dublja poruka koju je redatelj Mel Gibson namjeravao prenijeti kroz ovu zloslutnu prikaz? U nastavku ćemo otkriti teorije koje okružuju ovaj tajanstveni lik i pravo značenje scene.
Kontekst filma i kontroverzni Izbori
Pasija, objavljena 2024. u režiji Mela Gibsona i s Jimom Caviezelom u ulozi Isusa, brzo je postao kulturna pojava. Film je poznat po svojoj intenzivnoj i grafičkoj prikazi posljednjih sati Isusa, pokrivajući događaje poput njegove patnje u Getsemanskom vrtu, Judinu izdaju i raspeće.
Iako film blisko prati biblijsku naraciju, također uključuje elemente koji se ne nalaze u Evanđeljima, crpeći inspiraciju iz drugih izvora kako bi pojačao emocionalni i duhovni utjecaj priče.
Jedna od najviše raspravljanih scena je prikaz Sotone, prikazanog kao androgini lik kojeg tumači glumica Rosalinda Celentano. Gibson je objasnio da je ovaj prikaz bio namjeran, s ciljem prikazivanja Sotone kao nečega privlačnog, ali sa suptilnim, uznemirujućim preokretom. Ovaj pristup postavlja temelje za pojavu demonske bebe, figure koja je izazvala mnoge spekulacije.
Teorije o Identitetu Bebe
Teorija 1: Izrugivanje Isusovom napuštanju
Prva teorija sugerira da beba predstavlja izrugivanje Isusovom navodnom napuštanju od strane Boga Oca. U ovoj interpretaciji, Sotona zadirkuje Isusa pokazujući da čak i on, utjelovljenje zla, može brinuti o djetetu, dok je Bog navodno napustio Svog sina.
Ova ideja povlači paralelu s iskušenjem Krista u pustinji, kada je Sotona izazvao Isusa da testira Božju zaštitu.
Teorija 2: Antikrist i Smrt
Druga interpretacija je da beba predstavlja Antikrista, dok androgini lik Sotone simbolizira smrt. Ova teorija sugerira da je scena tamna inverzija Marije i Djeteta, s bebom koja simbolizira Antikrista, izrugivajući Isusovu misiju i nagovještavajući budući uspon zla. Ova ideja usklađuje se s konceptom da je duh Antikrista već prisutan u svijetu, promatrajući i utječući na događaje.
Teorija 3: Iskrivljavanje Božjeg stvaranja
Posljednja i najprihvaćenija teorija, kako ju je objasnio sam Mel Gibson, jest da beba predstavlja iskrivljavanje nečega čistog i dobrog od strane zla. Gibson je odabrao prikazati Sotonu kao androgini lik i bebu kao odraslu, uznemirujuću figuru kako bi prikazao kako zlo iskrivljuje Božje stvaranje. Slika majke i djeteta, koja je obično simbol ljubavi i nevinosti, pretvara se u nešto groteskno i zastrašujuće, naglašavajući korumpirajući utjecaj zla.
Pravo značenje scene
Nakon što smo ispitali ove teorije, jasno je da beba u Pasiji predstavlja snažan simbol kako zlo može iskriviti ono što je čisto i dobro. Mel Gibson je namjerno odabrao šokirati gledatelje, ne samo grafičkim nasiljem raspeća, već i suptilnim, psihološkim hororom prisustva Sotone.
Uznemirujući izgled bebe služi kao podsjetnik na to koliko lako neprijatelj može iskriviti naše percepcije, pretvarajući ono što bi trebalo biti utješno i lijepo u nešto zastrašujuće.
Na kraju, ova scena ne govori samo o strašnoj bebi, već o širem konceptu duhovne borbe. Ilustrira stalnu borbu između dobra i zla i potrebu za budnošću u očuvanju naših srca i umova od suptilnih obmana neprijatelja. Iako slika može biti uznemirujuća, na kraju upućuje na pobjedu dobra nad zlom—srž kršćanske vjere.