Kamerunski prelat Andrew Nkea Fuanya, koji je bio jedan od biskupa delegata na Sinodi o sinodalnosti, rekao je da su afrički biskupi koji su sudjelovali na Sinodi o sinodalnosti, snažno branili nauk Crkve o braku kao „zajednici između muškarca i žene“. Nadbiskup je osudio sve što odstupa od tog nauka kao „vještičarstvo“.
U intervjuu s novinarom Edwardom Pentinom s portala National Catholic Register, nadbiskup Fuanya potvrdio je odlučnost afričkih biskupa, koji su bili delegati na Sinodi o sinodalnosti, u obrani katoličkog spolnog morala tijekom rasprava na Sinodi.
„Još jedan doprinos koji je Afrika dala na ovoj Sinodi (o sinodalnosti) bio je naš pogled na nauk Crkve, na ljudsku osobu i spolnost”, rekao je nadbiskup Pentinu. „U Africi brak shvaćamo kao zajednicu muškarca i žene, a sve drugo je vještičarstvo. To je nešto što smo vrlo snažno branili. Ne možemo govoriti o ‘osjetljivosti’ i ‘usmjerenjima’ unutar crkvenog okruženjima kada protiv toga govori Evanđelje“.
Okrenutost Evanđelju
Nadbiskup Fuanya smatra da su biskupe delegate iz Afrike drugi sudionici Sinode ozbiljno shvatili tijekom njihova izlaganja o katoličkom nauku u vezi braka i spolnosti te da uspjeli donekle moderirati taj dio sinodskog postupka.
„Shvatili su nas vrlo ozbiljno“, rekao je nadbiskup. „Jako sam sretan, posebno s ovim aspektom crkvenog nauka o ljudskoj osobi i spolnosti. Bila je to velika briga za Afriku. Činjenica da smo utjecali na odbacivanje određenog vokabulara koji je bio vrlo politički obojen (iz sinodskih dokumenata)“.
Nadbiskup je potvrdio da se svaki dijalog s onima koji ne drže Božjih zapovijedi o spolnom moralu uvijek mora voditi s ciljem njihova obraćenja od grijeha.
„Bez obzira govorimo li o ‘LGBT’ osobama, poligamistima ili o sebi, uvijek mora postojati poziv na obraćenje”, rekao je. „Što su evanđeoske vrijednosti? Ući u dijalog sa svim tim ljudima uvijek je u vidu obraćenja. Ako to izbacimo, tada prestajemo biti evanđeoski. Više nas ne podupire Evanđelje”.
Nadbiskupovi komentari dolaze nakon rasprave na Sinodi o spolnom moralu, točnije rasprave s istaknutim delegatima Sinode koji su otvorili i snažno zagovarali preispitivanje crkvenog nauka o braku. Međutim za disidentske glasove, kao što je s. Jeannine Gramick, koja snažno podržava +LGBT, nadbiskup je rekao da žele iz temelja promijeniti katolički spolni moral.
Nadbiskup Fuanya je tijekom intervjua branio Sinodu o sinodalnosti kao dobar oblik razgovora, čak je branio i kontroverznu metodu ‘razgovora u duhu’.
Osuda sodomije
Snažnoj osudi sodomije priključio se kenijski biskup Hieronymus Joya, koji je rekao da neki unutar Crkve žele učiniti LGBT+ ideologiju prihvatljivom: „Neshvatljivo je da smo rođeni u obiteljima i neki ljudi s perverznim ideologijama žele nam nametnuti način postupanja (življenja) protivan onome što nam je Bog dao, a to je svetost života po našim roditeljima – što je izvor svih zvanja u našem redovničkom i svjetovnom društvu“.
Iako se čini da ovogodišnje zasjedanje Sinode o sinodalnosti nije pokušalo promijeniti crkveni nauk o homoseksualnosti, ipak je kardinal Leonardo Steiner izjavio da će se 2024. godine, na drugom dijelu Sinode, razmotriti LGBT+ pitanja.