Jasno da je Isus značajan. Fasciniranost Njime je prisutna i danas, kao i u doba kada je pozvao svoje prve učenike k sebi. Mogao je na takav način obratiti se ljudima da su oni ostavljali sve za sobom i kretali za Njim.
Međutim, nije bila u pitanju samo kratkotrajna fasciniranost, proizašla iz površnog oduševljenja. Njegovi učenici su zajedno s Njim hodali kroz palestinske gradove, svakodnevno Ga slušali kada se javno obraćao narodu, kao i pri Njegovom neposrednom kontaktu s ljudima.
Vidjeli su čuda i iscjeljenja. Provodili su s Njim čitave dane. Ako je itko mogao tvrditi da je poznavao Isusa, onda su to bili oni. Ipak, uvijek su iznova bili iznenađeni Isusom. Tko je ovaj čovjek? Često su nagađali. I osjetili kako se u njima oblikuje odgovor.
O toj prvobitnoj fascinaciji koja je proizašla iz Isusa i koja je s vremenom sve više bujala svjedoče i evanđelja. To je tajna koja se nalazi u pozadini svih evanđeoskih izvještaja. Tko je ovaj čovjek?
Svatko je morao pronaći odgovor na to pitanje. Isusovi prijatelji i neprijatelji, Židovi i Rimljani. Obrazovani i neobrazovani. Odgovori su bili različiti. Namjesnik Pilat je, osudivši Isusa, naredio da se na Njegovom križu napiše: Isus Nazarećanin, Kralj židovski. Je li on osobno smatrao Isusa židovskim kraljem, ili je samo bilo u pitanju surovo izrugivanje?
Tko je Isus?
Židovski poglavari su ga osudili zbog hule na Boga. Koliko ljudi, toliko i različitih odgovora. Ipak, to pitanje nije davalo ljudima mira. I mi bismo htjeli naći odgovor na to pitanje: Tko je Isus?
Jednog dana Isus je svojim prijateljima postavio baš to pitanje: ”Što kažu ljudi, tko je Sin čovječji?” Odgovori koje su mu Njegovi učenici naveli bili su toliko raznoliki, kao i danas: ”Jedni – da je Ivan Krstitelj, drugi da je Ilija, a treći – da je Jeremija, ili jedan od proroka.” (Mt 16,13-17). A onda je pitao direktno: ”A što vi kažete, tko sam ja?”
Odgovor koji je Petar formulirao u ime svih ostalih učenika bio je nedvosmislen: ”Ti si Kist, Sin Boga života.” Do tog zaključka došli su tijekom njihovog zajedničkog života s Isusom. Iako su živjeli u Njegovoj neposrednoj blizini, nije im dosadio. Na Njemu nisu pronašli nikakav grijeh, nikakvu krivicu: Isu je Krist. Dolazi od Boga. Isus je taj ivzor iz kojeg možemo crpiti pouzdanja saznanja o Bogu.
Ako je to točno, onda Isus nadilazi okvire svih ljudskih predstava o Njemu. Onda su sve kategorije preuske. Onda se On zaista ne može uklopiti niti u jednu shemu, jer sve one mogu zakazati. I postaje sasvim jasno: sve ovisi samo o Isusu.
U tom slučaju, Isus je jedinstven.
Autor: Roland Werner