Seksualni fetiš je snažno zanimanje ili privlačnost za određeni dio tijela ili seksualnu praksu.
Fetiš se može jako razlikovati, od jednostavne želje do opsjednutosti. Utvrđivanje je li seksualni fetiš grijeh ovisi o osobi koja ima fetiš i opsegu fetiša.
Seksualni fetiš u braku
Primjerice, u braku između muškarca i žene, nema ništa loše u tome što se određeni dio tijela smatra posebno privlačnim. Ljudi su stvoreni na Božju sliku, a bračni odnos je onaj u kojem muž i žena namjeravaju uživati u intimnosti. Cilj je željeti uzajamni pristanak (1. Korinćanima 7, 5) i poslušnost jedno prema drugome iz ljubavi prema Kristu. (Efežanima 5, 21-33)
Ako seksualni fetiš ne sramoti drugog supružnika, ako ne čini da njemu ili njoj bude neugodno ili ako ne postane opsesija ili idol, u tom slučaju nema ničeg lošeg u postojanju fetiša u granicama braka.
Fetiš je grijeh ako izazove požudu
Što je s onima koji nisu vjenčani? Iako određena privlačnost ne mora nužno biti pogrešna, požuda je grijeh. Ako fetiš izazove požudu ili ako postane opsesija, tada postoji problem.
Isus je posebno napomenuo: „Čuli ste da je rečeno: “Ne čini preljuba.” Ali kažem vam da je svatko tko gleda ženu sa požudnom namjerom već počinio preljub s njom u svom srcu“. (Matej 5, 27-28). Rimljanima 1,24 o požudi govori kao o “obeščašćivanju” nečijeg tijela.
1. Solunjanima 4, 3-5 dodaje: „Jer ovo je volja Božja, vaše posvećenje: da se suzdržavate od spolnog nemorala; da svatko od vas zna kako kontrolirati svoje tijelo u svetosti i časti, a ne u strasti požuda poput pogana koji ne poznaju Boga.“
Cilj je vjernika upravljati svojim mislima i tijelom u svetosti, a ne prepustiti se ljudskim prohtjevima. Požuda je također nešto što Bog naziva dostojnim osude. (2. Petrova 2, 10).
Rimljanima 6, 19 uči: „Kao čovjek govorim zbog vašega tijela, jer kao što dadoste udove svoje u službu nečistoći i bezakonju na bezakonje, tako sad predajte udove svoje u službu pravdi na posvećenje!“ Ispravan odgovor na iskušenja na ovom području jest približavanje Bogu. Kad se mi „približimo Bogu i on će se približiti nama.“ (Jakovljeva 4, 8). Hebrejima 7, 25 dodaje: „Zato i može uvijek spasiti one, koji po njemu dolaze k Bogu, kad svagda živi, da ih zagovara.“
Seksualni fetiš može i ne mora biti grešan
Opet, ovisno o specifičnim okolnostima i uključenim ljudima, seksualni fetiš može biti ili ne mora biti grješan. Izreke 11, 6 daju upozorenje koje se može odnositi na nezdrave seksualne želje: „Poštene izbavlja pravda njihova, a bezbožnici se hvataju u svoju lakomost“ (u nekim prijevodima piše požuda).
Naše nezdrave seksualne želje mogu nas odvesti u ropstvo. Umjesto toga, pozvani smo živjeti svetim životom i služiti Bogu, umjesto da se usredotočimo na bilo koju misao, radnju ili dio tijela kojima bismo osramotili Gospodina. Seks je prekrasan dar kojeg je Bog dizajnirao za brak između muškarca i žene. Namijenjen je njegovanju i uživanju.
Fetiš može biti prihvatljiv način da se taj dar doživi, ili može biti perverzija tog dara. Tražite Božju mudrost i Njegovu pravednost u vezi s time. (Jakovljeva 1, 2-5; Matej 6, 33)
Prema članku objavljenom na portalu Thecompellingtruth.org.